Sanna - Mitt i livet

How do I breath?

Publicerad 2007-06-08 16:54:51 i Allmänt,

Fan det är så sjukt fint väder där ute och jag sitter inne i min butik och nästan smälter bort.
Inte bara pga av värmen från alla kylarna utan också för att jag har feber så det heter duhga. =/
Förkylningen har bara blivit värre jue längre veckan har gått.. Känns inge bra alls och ändå har man jobbat.

I tisdags var det jue Dannes sista dag här i E-tuna.. Så vi var på Grappa en sväng och satt på uteserveringen och sedan gick vi till Harrys en stund och dansade lite. Tog det väldigt lugnt för att inte bli sjukare, men det är klart att det blev värre under onsdagen. Jobbade hela dagen i Tuna och sen bar det av till Harrys. Det var lika äckligt inne som det var ute. Varje gång jag gick in fick jag en hostattack eftersom det var så fuktigt och samma sak hände när jag gick ut.
Men det gick ändå ganska bra att jobba. Det var inte så mycket folk som jag trodde att det skulle vara.

Igår när jag vaknade kändes det som att mina lungor skulle komma upp genom halsen. Träningsvärken i magen går knappt ens att beskriva. Och det bara från att ha hostat.. Snacka om otränad. haha
Jobbade mitt pass i Tuna och åkte sen och hämtade mat från Ming.. var hemma vid halv fyra. Drog för persiennerna och låtsades om att det regnade ute och sen låg jag där hela dagen och kvällen framför tv:n och bara tog det lugnt.
Mådde lite bättre imorse när jag vaknade, men kände mig fortfarande sjuk.

Var jue ändå tvungen att jobba idag så jag gjorde mig iordning och gick ner på stan. Tog kort för mitt leg, så jag slipper ha med mig mamma på uppkörningen.. haha. Har jue bara finskt pass så hon var tvungen att följa med mig när jag skulle skriva upp. Så jag tänkte jag skulle slippa det nu. Var på Gina också och handlade lite mera sommarkläder. Lite tröst-shoppande.. det är farligt det där.. Men de har jue så mycket fint och man mår lite bättre när man får handla lite. Sjukt det där. Träffade Sofia som brukar jobba i garderob och kassa på Harrys och hon erbjöd sig att ta mitt pass ikväll om jag kände att jag behövde vara ledig. Sa att jag skulle tänka över saken, men sen så ringer Micce från Harrys och talar om att de tycker jag ska vara hemma och vila ikväll.. =) Så gulliga.. Så nu vart man ledig ikväll.. Problemet är jue bara det att det är så otroligt tråkigt att sitta hemma.. Jag har ingen dvd heller så jag kan inte titta på film.. =/ Men jag måste vila upp mig så att jag orkar med.. Har min nästa hel-lediga dag först om två veckor.. Det är en onsdag och jag känner på mig att jag kommer att få jobba kvällen iaf.. så det blir jue inte hel-ledigt iaf. Men vad gör man?? Ska jobba på nu fram tills att jag åker på semester och sen ska jag försöka lugna ner mig lite. Får väl se hur bra det kommer att gå.. haha

En och en halvtimme kvar sen är man ledig för kvällen.. What to do??
Tål att funderas på.. Ska ta en cigg nu iaf.

Cao

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sanna Narancic

Mamma till tvillingarna Oliver och Ella <3 Gift med min fantastiska man Miki.. Det här är delar av vårt liv. :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela