Sanna - Mitt i livet

Massor trött!

Publicerad 2007-06-29 16:25:13 i Allmänt,

De senaste nätterna har det inte blivit så mycket sömn..
Tisdag och onsdag fick jag nog sammanlagt ca 7 timmar.. så man kan säga att jag var rätt så död igår! Dessutom så håller jag på och åker på ännu en förkylning. Huvudet snurrar, jag nyser och det värker överallt. Inte så roligt! =/

Åkte hem till Carro igårkväll när jag kom från Torshälla. Satt där med henne och snacka en massa skit. Vid halv tio messade jag med Miso och han skulle ta med sig sin dvd och så skulle vi kolla på film hos mig. När han är halvvägs här så kommer han på att han glömt ta med sig dvdn.. Pucko ;) Så när han kommer så åker vi till Torshälla för att låna dvd hemifrån mina föräldrar.. Jag fick köra Misos fina bil.. =) Jätteskön att köra med.. och dessutom så fick han bekräftat att jag kör som en "tant Greta" (ännu snällare än en "tant Ursula") och inte någon fartdåre.. haha
Ville verkligen inte att nått skulle hända med hans bil..

Så iaf.. vi hämtade dvdn.. åkte hem till mig och skulle kolla på filmen. Vi kan inte välja något ur menyn eftersom jag glömde ta med mig kontrollen till den.. Så det var bara för oss att åka tillbaka.
Väckte både min syster och min kära mor som trodde att jag helt hade förlorat förståndet! haha
Väl hemma så upptäcker vi att det inte kommer något ljud.. för lilla Sanna har varit så dum att hon inte tagit med sig ljudkabeln! Vid det här laget så har irritationen växt.. det var nog inte meningen att vi skulle kolla på filmen. Men samtidigt så hade jue också förväntningarna för filmen växt. Och vi kunde jue inte låta bli att kolla på den.
Så vi satte oss i bilen en tredje gång för att hämta den sista kabeln. haha
När jag en tredje gång kom in genom dörren och väckte syster och mor så undrade de verkligen om jag var riktigt frisk. Mamma oroade sig för Misos bensinkostnader och jag skämdes faktiskt lite grann.. Syrran undrade om vi inte hade gett upp än. Men nej.. vi skulle se filmen!!

Klockan hann bli halv ett innan vi började titta.. Jag trodde verkligen att jag skulle somna. Men lyckades hålla mig vaken. Filmen var jättebra. "A walk to remember" hette den. Jag grät ganska mycket i slutet. Massor sorgligt jue. Sen skulle vi försöka sova och jag tror att Miso ville ge igen för de båda gånger jag hållt honom vaken till tidig morgon. Han pratade om allt och ingenting. Helt sjukt och jag orkade verkligen inte hålla ögonen öppna!! Fick somna tillslut i alla fall och vaknade vid halv ett idag av ett samtal från Carro. Det var tur att hon ringde, annars hade jag väl lyckats försova mig.. haha

Miso och jag åkte ner till stan och åt på Corner.. Sen var det dags för jobbet. Och nu sitter man här.. Det känns som att jag ska somna. Inte så mycket folk och det är ganska kallt här inne faktiskt. Brukar vara jättevarmt annars.
Fick ett mess från Fia på Harrys.. Ska börja klockan sju imorn och ha hand om en buffé på baksidan för 65 pers eller nått sånt.. De ska äta Pytt i panna och dricka öl.. så det ska nog inte bli så svårt. Men tufft att orka med eftersom jag ska jobba kvällen/natten sen också. Ledig på söndag iaf..

Eller ledig och ledig.. ska ha make-updag med Marie hemma hos mig.. Har bjudit över lite flickor som ska komma och testa. Det är jue inte ansträngande.. Men likväl ett jobb.
På måndag är jag faktiskt ledig.. Såg jag nu.. Men vi har haft lite problem i Tuna med schemat. Många som åker bort osv.. så jag måste jobba en hel del nu den sista månaden innan jag åker bort.. Så jag tycker att jag får vara ledig på måndag.

Mitt körkort har kommit.. =) ska åka till posten och hämta ut det när jag slutat. Massor glad!
Får låna mammas bil hela helgen.. Inte för att jag kommer ha så mycket nytta av den eftersom jag ska jobba. Men skönt att kunna sova lite längre imorn och inte behöva kliva upp så tidigt för att man måste ta bussen.

Nehe.. om man ska ta en cigg kanske..

Cao ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sanna Narancic

Mamma till tvillingarna Oliver och Ella <3 Gift med min fantastiska man Miki.. Det här är delar av vårt liv. :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela