Sanna - Mitt i livet

Göteborg imorn

Publicerad 2007-05-11 15:55:28 i Allmänt,

Förra fredagen spenderade jag hemma hos päronen. Va väl sådär kul, men ändå ganska skönt att inte göra nått. Lördagen jobbade jag först ute i Tuna och sen körde jag och pappa ett par timmar. Fick köra till Arboga och tillbaka. Det va riktigt skoj faktiskt. =) Sån härlig känsla att vara ute och köra på motorvägen.. =)
Philippa kom hem i måndags så henne träffade jag då.. =) Kul att ha henne hemma ett tag! Tyvärr så ligger hon jue hemma i halsfluss så det är jue inte det roligaste.
Sara och My kom hem i tisdags efter en fyra månader lång resa i asien! Gud va härligt det va att träffa de. Vi va hemma hos mig i onsdags och förfestade. Sedan gick vi till Harrys och fortsatte festen där! Nästan alla va ute.. Det va riktigt skoj att träffa de.

Sen har det jue tyvärr hänt en del mindre roliga saker också i veckan som gått.. Men allt kan jue inte alltid gå som på räls.. Men vissa saker önskar man jue att de kunde vara annorlunda. Men vad ska man göra åt saken? Bara bita ihop och fortsätta som vanligt. Bita ihop..? Hur mycket ska man behöva tåla och orka med och ändå fortsätta säga.. "efter regn kommer solsken.." Lite väl mycket motgångar den senaste tiden tycker jag.

Körde landsväg igår med bilskolan.. Det va riktigt skoj faktiskt! Livrädd när jag skulle göra första omkörningen, men sen vart det bara roligare. =) Halkbanan nästa vecka.. och sen är det bara lite träning till och snart dags för uppkörning! =) Gud det pirrar fan i hela kroppen när jag tänker på det. Tar inte ut nått i förskott.. Går det så går det och gör det inte det så är det jue faktiskt bara boka en ny tid. Har börjat fundera på bil också! Skulle jue vara roligt med en egen. ;) Audi A3 skulle passa mig perfekt.. hehe! Eller en liten snygg BMW av nått slag.. Men får väl börja med en liten skrutt bil så att det inte gör så mycket om man krockar.. haha. ska väl kanske inte tänka så heller.
Fattar fasen inte att jag ändå kommit så långt med körkortet. Alla som har tjatat på mig så länge och jag som aldrig fått arslet ur vagenen och börjat.. och nu ska jag snart köra upp! Helt sjukt! Men sjukt roligt!

Ikväll är det fest.. Alla tjejer ska samlas för en gångs skull! Tanken är väl att vi ska laga lite mat, dricka gott och sen ska vi gå ut. Eller ja, de flesta ska nog göra det iaf. En annan får jue ta det lugnt eftersom jag ska åka imorn.
Tåget mot Göteborg går klockan tolv.. Jag har ett dubbelrum bokat på ett hotell mitt i city. =) Utbildningen med hudvården börjar först på söndag så imorn har jag tid för mig själv. Vet inte alls vad jag ska ha för mig. Tanken var jue inte riktigt att jag skulle åka själv.. Men efter vissa händelser i veckan så vart det iaf så. Det blir väl kanske att kolla på ESC med lite gott i sängen.. haha.. Kul liv! Det är sund att man inte känner nån där. Men det blir nog säkert bra. På söndagen är det fullspäckat schema med utbildning, luncher, träffa en massa folk och på kvällen är det grekisk buffé som gäller.. Så det blir nog bra. =)

Messade med Marija igår igen.. Gud vad jag saknar alla. Det ska bli alldeles underbart att få komma ner. Behöver verkligen den här semestern. Får bara hoppas att tiden flyger förbi snabbt så att det snart blir dags att packa väskan och sticka. =) Fick förresten jobbet på Harrys. Börjar om ca två veckor. =) Plock, garderob och sedan ska jag även drillas till servitris! Det ska bli riktigt skoj, men det är en hel del jobb.. Iaf för nån som aldrig lärt sig servering på "rätt" sätt.. Men det ska nog gå bra! Känns skönt att äntligen veta att man har ett jobb. Eller ett till kanske man ska säga.. Men det gör det så mycket enklare med alla utgifter som man har just nu. Skönt att komma tillbaka till den där jobb-rytmen som man haft. Känns nästan som att man gått och latat sig ett par veckor nu. Haha.. tomt och man blir rastlös.. men nu blir det förhoppningsvis ändring på det. =)

Nej en cigg skadar inte just nu.. =)

Pusa ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sanna Narancic

Mamma till tvillingarna Oliver och Ella <3 Gift med min fantastiska man Miki.. Det här är delar av vårt liv. :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela