Sanna - Mitt i livet

Ik ben Sanna

Publicerad 2008-04-13 23:09:30 i Allmänt,

(Jag heter Sanna)

Jag ska lära mig Holländska.. Det har jag bestämt mig för ordentligt nu!

Det är ett konstigt språk, inte speciellt vackert och man kan bli galen när man hör någon prata det!
Men jag också upptäckt att det inte är sådär jättesvårt att lära sig när man kommer från Sverige och dessutom kan engelska. Språket påminner mycket om både engelska och de nordiska språken så det är inte så svårt.

Det är ganska lätt att förstå, speciellt när man läser. Man kanske inte förstår varenda ord, men man kan se helheten i texten och vad den handlar om.
Och jag kan förstå om någon pratar, men då får de prata ganska långsamt.

Jag vet inte, men jag har fått en "dille" på att jag ska lära mig språk! Jag vill verkligen..
Både Italienska och Franska.. och också öva upp min Finska! Det är jue så otroligt bra med språk, man kan komma så långt med språk i bagaget!
Det gäller jue bara att man är lite ambitiös och ligger i lite grann.. Och det är väl det som inte alltid är det lättaste.. Speciellt om man inte går på kurser.
Jag vet att jag just nu har oändliga chanser att lära mig alla språk jag vill eftersom jag hela tiden är exponerad för t. ex Holländska, Italienska och Franska.. Jag måste se till att ta vara på chanserna jag får. :)

Det har inte hänt mycket idag..

Jag åt lite och sen har jag spenderat dagen på soffan!
Jag känner mig så tråkig på ett sätt! Jag förstår inte.. Men samtidigt så är vila det jag behöver mest just nu.. Så när man får chansen är det klart att man tar den.

Imorn börjar ännu en vecka..
Jag har det sena skiftet vilket betyder att jag får sova en extra timme imorn. Det är jue skönt!
Förhoppningsvis behöver jag bara jobba fyra dagar denna vecka. Jag har bett om ledig på fredag eftersom Kajsa och Aleks kommer på torsdag. Ser fram emot deras besök, det blir ett litet avbrott i denna vardag som just nu kantas av stress och allt annat som kommer med..

Jag hoppas i alla fall att det kommer att lugna ner sig nu när jag har tagit ett beslut om jobb..
Det som är kvar nu är bostad, vilket kan bli ganska svårt.. Men förhoppningsvis tar det inte alltför lång tid att hitta nått.. Jag har hittat en lägenhet som jag är ganska intresserad av, men den är inte ledig försän i Juli, vilket kanske är lite försent..

Måste erkänna att jag fortfarande känner mig lite ledsen över det här med Karsten..
Men jag kämpar också varje dag för att må bättre och inte tänka på honom!
Som vanligt så går jue humöret upp och ner och som alltid så har man både bra och dåliga stunder.
De senaste dagarna har jag haft mer bra än dåliga, vilket känns väldigt bra.
Men något som jag är väldigt säker på är att så fort allt lugnar ner sig så kommer allt att kännas mycket mycket bättre..
Det som har varit mest jobbigt är jue att allt har kommit på en och samma gång. Då är det inte lätt att hålla humöret uppe.. När det känns som att allt går emot en.
Men jag kanske blir starkare också..?

Jaja.. nu är det nog snart dags för sängen tror jag.

Puss och kram
/Sanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sanna Narancic

Mamma till tvillingarna Oliver och Ella <3 Gift med min fantastiska man Miki.. Det här är delar av vårt liv. :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela