Sanna - Mitt i livet

Måndag 21/4

Publicerad 2008-04-21 21:55:10 i Allmänt,

Trött som vanligt imorse när väckarklockan ringde.. Som tur är så kom jag ihåg att jag och Emma bytt skift idag så jaga klev i alla fall inte upp och åkte till jobbet en timme tidigare än vad jag behövde.

När jag kom fram till jobbet såg jag att mitt kontrakt låg på skrivbordet..
Jag gick igenom det och såg att det var precis som de andra kontrakten jag fått; samma lön, samma timmar.. det enda som var annorlunda var att det var 6 månader.
Jag blev lite irriterad eftersom att inget av det som vi kom överrens om fanns med i kontraktet.

Skickade ett mejl till Bas och skrev att han får nog ta och förklara för mig vad kontraktet går ut på eftersom det inte stod något om det i kontraktet. Han kom ner och frågade vad det var som inte var klart och jag sa som det var att anledningen till att jag gick med på att stanna var att de antingen höjde min lön eller lät mig stanna i lägenheten för den lägre hyran som jag har..

Det visade sig att jag behöver betala de där 450/månaden och de andra 150 ska betalas från Dymo.
Så det blev så som vi kom överrens om.. Nu kan jag skriva på det där kontraktet.
Det känns riktigt skönt vill jag lova!
Det enda som fäller lite mörka moln på det hela är att jag behöver se den där idioten varje dag!
Trots att jag inte bryr mig speciellt mycket längre om det som hänt så känner jag inte för att se den där människan.. om man nu kan kalla honom ens det.. varje dag! Usch!
Men jag ska inte låta det påverka mig.. Jag har ett jobb och jag har en lägenhet.. fram till November, om ingeting allvarligt händer fram tills dess. :)

Nästa vecka är det Queens Day här i Holland och det är klart att man inte är ledig då.. :(
Festen håller på under dagen, börjar tidigt på morgonen och slutar vid 21-22! Alla klär sig i Oranget och det är hur mycket folk som helst på gator och torg.. Det är synd att man ska missa det!
Hade varit kul att få vara med om.. men man får väl skynda sig iväg efter jobbet! Får i alla fall dubbelt betalt både den dagen, som är sista April, och också 1/5.. Men jag tror nog att jag ska välja två extra lediga dagar istället för pengarna går bara till skatten.. Det är inte alltid det lönar sig att ta pengarna.

Ligger på soffan och kikar på tv.. South Park just för tillfället! Jag som aldrig tyckt om att titta på det fastnar allt oftare framför tv:n när det är på. *suck*
Helt slut.. orkar inte med någonting heller! Har haft en jättekonstig dag idag faktiskt..

Vet inte om jag varit ledsen eller glad.. Känner mig mest tom om jag ska vara ärlig.
Antagligen för att tjejerna var här och sen åkte de. Man saknar hemma mer när man får besök eller när man har varit hemma och så kommer man tillbaka..
Och jag måste erkänna att jag just nu längtar väldigt mycket efter mina föräldrar och deras kramar och pussar och att bara få vara liten en stund kanske!
Alltför mycket som har hänt den senaste tiden.. som jag har sagt så många gånger tidigare.
Men bara två veckor kvar nu! Trodde att det var tre, men sen började jag räkna och upptäckte att det bara var två! :)

Jaha ja..

Ska ta och titta lite mer på tv och sen får det vara läggdags!

Puss och kram
/Sanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sanna Narancic

Mamma till tvillingarna Oliver och Ella <3 Gift med min fantastiska man Miki.. Det här är delar av vårt liv. :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela