Sanna - Mitt i livet

2008!

Publicerad 2008-12-31 23:47:10 i Allmänt,

Jadu.. vad ska man säga om året som har gått?
Det har varit ett år av överraskningar, bra som dåliga.. ett år av glädje och sorg, personliga som delade.

Mitt år började med en flytt till Amsterdam.. en nystart och ett äventyr utan dess like. :)
Att säga att jag var nervös för flytten är väl en underdrift, men jag hade det så himla bra där!
Bättre än vad jag förväntat mig.
Amsterdam för mig är något som jag kommer att hålla i minnet för resten av mitt liv.
Jag har fått uppleva så många nya saker, träffat vänner för livet och växt som människa.

Sommaren och hösten hemma i Sverige var fylld, för första gången på länge, med utekvällar med vänner, mysiga stunder att bara umgås och ja.. ett liv kanske man kan kalla det. :)
De fyra månader jag bodde hemma i Sverige kan man nog kalla för en berg-och dalbana.
Vissa saker mer trevliga än andra.
Semestern i mitt älskade Kroatien, som gav mig så otroligt mycket, är en av de största höjdpunkterna detta år.
Att bästaste Malin ville följa med gjorde saken bara ännu bättre. :)
När nya band knyts och gamla band blir starkare kan man inte känna sig annat än lyckligt lottad!

I slutet på oktober lämnade jag återigen Sverige för ett äventyr i Florida.
Här kommer också mitt 2008 att sluta och 2009 få sin början..
Mina månader här har varit underbara och jag är väldigt glad att jag åkte hit igen.
Nya vänner, underbar familj att bo med, se nya platser, uppleva saker på ett helt annat sätt än förra gången..
Listan kan göras lång för denna resa. :)

2008 har inte känts som ett år.. utan mer som två!
Det känns som att jag hunnit leva ett helt annat liv under detta året.
Kan självklart ha och göra med min tidsuppfattning, som av nån konstig anledning blivit lite rubbad, men det kanske är för att under 2008 har jag gjort mer än vad jag trodde att jag någonsin skulle göra. :)
Året har som sagt varit fyllt av både glädje, sorg, skratt och tårar.. Nya vänner, nygamla vänner och mina bästaste vänner.
Något som är absolut självklart är att jag hade aldrig klarat av detta året utan stödet från mina underbara föräldrar.
De har visat ett sånt stort stöd och fortsätter att göra det.. :) Vad skulle jag göra utan er?

Jag har lärt mig så mycket om mig själv.. vad jag är värd, vad jag kan och lite mer, faktiskt, vad jag vill!
Det här var året då jag bestämde mig för att inte låta någon trampa på mig och jag visade det också, inte bara en gång.
Utan en tanke på att jag ville såra någon utan för att jag skulle må bra..
Jag har rensat bort de människor som får mig att må dåligt och koncentrerar mig enbart på de som får mig att må bra.
Med andra ord.. jag har vuxit och blivit starkare.. det var mig på tiden!! ;)

Så.. vad ser jag fram emot under 2009?
Jag ser fram emot nya upplevelser, nya bekantskaper.. :)
Att åka hem 22 jan för att träffa min underbara familj och mina älskade vänner!
Ett år med kanske lite mera självdisciplin..? Vågar man tro på det? Haha
Det finns inte en chans att jag tänker ge mig på några nyårslöften.. det överlåter jag åt resten av världens befolkning.
Men jag kan lova detta..

För de som finns mig närmast hjärtat..
Jag kommer alltid att finnas där för er, vart jag än befinner mig. Även om vi inte ses och hörs varje dag så finns ni i mina tankar! Och jag hoppas att ni förstår att ni kan räkna med mig..
Att jag, precis som jag alltid har gjort, vill fortsätta dela både glädje och sorg med er! :)
Jag älskar er.. och ni vet vilka ni är!! :)

Hoppas alla har en mysig nyårsafton..
Det är nu ca 15 min kvar tills det nya året börjar hemma i Sverige.. En annan har i alla fall lite över 6 timmar kvar! :)

Pusa,
Sanna


    
  

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sanna Narancic

Mamma till tvillingarna Oliver och Ella <3 Gift med min fantastiska man Miki.. Det här är delar av vårt liv. :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela