Sanna - Mitt i livet

25/12

Publicerad 2008-12-26 05:48:00 i Allmänt,

Tid här; 23.10
Vädret idag; Mulet och regn under morgonen.. Sol, 29 grader under resten av dagen! :)

Det kändes inte riktigt som julafton igår.. i alla fall inte under första delen av dagen! Det var mer som en vanlig dag.
Vi åkte och handlade lite och jag lekte tomtenisse tillslut och slog in de sista julklapparna tillsammans med pojkarna.
Vi hade en riktigt mysig julaftons eftermiddag och kväll.. :)
Middagen bestod av skinka, potatismos och en massa annat gott. Inte så mycket svenskt så, men gott ändå! ;)
Rinsgrynsgröt fick vi till efterrätt också.. Massor gott.
Tomten kom och knackade på dörren också och ni skulle ha sett pojkarna och deras exalterade och nervösa ansikten.
Bret hoppade upp och ner och var helt överlycklig.
Tomten delade ut alla klappar och till och med lilla jag fick några stycken.. :)
Sen var det dags för klapparna under granen och sen slet alla upp sina paket!!
Jag fick bla en liten videokamera med 3megapixels kamera. :) Blev så himla glad.. alltid velat ha en liten sån.
Min kamera filmar jue också, men nu har jag en liten en..

Resten av kvällen spenderade vi med att leka med pojkarnas alla leksaker.
Bret fick en keyboard som han spelade loss på under hela kvällen, Alan fick Singstar till PS2, så vi sjöng en hel del :)
Det blev film och en massa annat roligt så ganska sent blev det i alla fall.
Somnade gott efter en låååång, men trevlig dag. :)

Vaknade innan 10 imorse och åt risgrynsgröt och julskinka till frukost och gjorde pojkarna sällskap framför Kung Fu Panda, som jag köpte i julklapp till de. :) Massor mysigt.
Det regnade imorse och var mulet och tråkigt så det var en perfekt morgon för att bara slappa.
Amerikanerna har jue firat jul idag så det har varit ganska tyst på kompisfronten här i huset idag. Pojkarna har varit iväg och lekt i deras hus istället så vi andra har, som sagt, mest slappat och bara varit idag. :)
Farmor Carole kom på middag här idag, hon kunde inte komma igår eftersom hon inte mådde så bra.
God mat i massor även denna dag och ljuvlig cheescake till efterrätt.. Den bästa jag någonsin ätit faktiskt.
Det blev lite klapputdelning tillsammans med farmor idag också och sen har vi spenderat kvällen med att spela tvspel och tittat film. :)
En jättemysig och bra jul måste jag säga..
Jag har saknat min familj massor under de senaste dagarna men familjen här har gjort att allting varit lite lättare. :)

Just nu ligger jag i sängen och tittar på Alvin and the chipmunks, som visas på tv.. :)
Jag köpte filmen till Bret i julklapp, även fast han redan hade den (repad dock), men den hade en liten Alvin-figur som kom med så jag tänkte att det var nått som han ville ha och det blev en hit.. :)
De andra pojkarna fick varsin amerikansk fotboll och boxers med John Cena (WWE wrestler som pojkarna avgudar).
Till filmen äter jag lite Ahlgrens bilar och dricker lite julmust, allt inhandlat på IKEA. :)
Snart är det dags för sängen dock.. Känner mig väldans trött.

Imorgon hoppas jag på att det ska vara lika fint väder som det varit idag.. För då blir det stranden!! :)
Massor skönt jue!! ;)

Nee, nu orkar jag inte skriva mer..

Pusa,
Sanna

 Såhär har jag sett ut nu under kvällen.. Halvt i pyjamas!! :)

Vill ni se hur resten av min jul sett ut så får ni kika in i bilddagboken när jag orkat ladda upp bilderna. ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sanna Narancic

Mamma till tvillingarna Oliver och Ella <3 Gift med min fantastiska man Miki.. Det här är delar av vårt liv. :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela