Sanna - Mitt i livet

Torsdag 11/12

Publicerad 2008-12-12 04:12:56 i Allmänt,

Tid här; 21.59
Vädret idag; Mulet, grått, regnigt, 22 grader.

Shit vilken kväll det var igår..
Jag och David åkte till Fort Lauderdale för att möta upp Victoria på Voodoo Lounge, det var Ladies Night!
Det betyder jue självklart att tjejer inte betalar inträde och dricker drinkar för 1 dollar/st. :)
Kanske inte det bästa.. Haha.
Vi hade skitkul och stannade till en kvart innan stängningen, som var kl 04.
Innan kvällen började så sa jag till David i en stolt ton att jag inte alls varit så onykter de gånger vi varit ute. Och det har varit så skönt enligt min mening för jag har ändå haft så otroligt roligt! :)
Men igår var ett undantag vill jag lova! Bläh!!
Jag var hemma vid 05 och stupade direkt i säng..

Vaknade vid 10 imorse av att jag hörde Edna, städerskan, som flög runt med dammsugaren utanför mitt rum.
Övervägde att ligga kvar och inte få mitt rum städat den här veckan, men tvingade mig ändå upp ur sängen.
Jag har mått så dåligt idag.. mycket pga bakfylla, men också mycket pga mina bihålor och huvudvärken de har gett.
Känt mig som en zombie hela dagen och det har absolut inte hjälpt att Bret har haft en av sina värsta dagar sen jag kom hit!! Ingenting har varit bra och han har bara varit arg och ledsen idag. :(
Men han hade nog också ont i huvudet med tanke på det hemska lågtrycket som legat över oss de senaste dagarna och idag alltså fick sitt utbrott.
Vädret har inte heller gjort saken lättare.. När det bara regnar och är grått så vill man jue inget hellre än att bara krypa långt in under täcket och mysa med en film eller nått.
Men icke sa nicke!!

Nu ska jag gå och sova har jag bestämt i alla fall.. Mina ögon orkar inte hålla sig öppna längre.
Imorn ska jag ta en tur till Coral Square Mall och inhandla väska och örhängen för helgen.
Ser verkligen fram emot lördagen med allt firande! :)

Nej.. nu måste jag verkligen hoppa i säng..

Pusa,
Sanna

Kommentarer

Postat av: Elina - Den svenska blondinen i Florida

Publicerad 2008-12-12 15:04:42

Hej, vad roligt att du också är i Florida! Var är du någonstans?



Jag är här på ett turist-/businessvisum som jag har i 10 år. Utan visum får du vara i USA ett halvår per år, två 3-månadersperioder. Så har du varit där i tre månader nu så kan du åka hem i januari och sedan komma tillbaka i 3 månader igen. Men sedan måste du vara hemma ett halvår.



Skaffar du det visumet som jag har får du komma och gå lite hur som helst. Jag får vanligtvis vara här sex månader i taget, men åker hem till Sverige typ varannan månad. De är lite kinkiga i passkontrollen för de gillar inte när man åker så mycket fram och tillbaka men hittills har det gått hyfsat bra.



Det som är bra med turistvisumet är att det krävs inget särskilt, förutom pengar på kontot. Du får ju dock inte jobba eller plugga här, men jag som pluggar i Sverige behöver ju inte bry mig om det. Vad gör du i Florida? Bara slappar eller? Jag hade nog satsat på ett turistvisum, eller nöj dig med ditt Visa Waiver om du inte har tänkt vara här längre en ett halvår per år.



Lycka till!

Kram

Postat av: Elina - Den svenska blondinen i Florida

Publicerad 2008-12-12 16:05:02

Ok vad härligt!



Det finns ingen "gräns" för hur länge du måste vara hemma innan du åker tillbaka, men du kan behöva visa att du har pengar att komma tillbaka och stanna tre månader igen. De gillar inte riktigt när man gör det, för de tror att man jobbar olagligt här... Jag har suttit timtals i passkontrollen och de korsförhör mig, för de har svårt att förstå att jag pluggar i Sverige men är här. Men det brukar gå bra till slut! :)



Jag är i Tampa, åkte hit i maj för att hälsa på vänner. Sedan åkte jag hem och tog två tentor, vilka gick jättebra... Då tänkte jag att "shit, det här funkar ju" så jag åkte tillbaka igen och sedan har jag åkt fram och tillbaka sedan dess! :)

Postat av: Elina - Den svenska blondinen i Florida

Publicerad 2008-12-12 16:06:34

Förresten, när du är här som turist via Visa Waiver så får du inte ens jobba ideellt. Så om jag var du hade jag varit lite försiktig med att säga att du hjälper till med barnen..? Bara för att vara på den säkra sidan liksom... :) Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sanna Narancic

Mamma till tvillingarna Oliver och Ella <3 Gift med min fantastiska man Miki.. Det här är delar av vårt liv. :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela