Sanna - Mitt i livet

Är jag sjuk?

Publicerad 2008-02-27 19:07:51 i Allmänt,

Det här är ett inlägg jag skrev igår och som av någon konstig anledning inte publicerades.. Så jag lägger in det nu.

(Tisdagkväll)

Jag känner mig jättekonstig!!

Ena stunden kan jag känna mig hur pigg som helst och i andra stunden är jag helt död!
Huvudet värker och jag känner mig ganska yrslig igen! Dessutom så har jag börjat nysa nu också! Inge roligt alls..

Har börjat tappa matlusten så det är väl ett ganska säkert tecken på att jag inte mår alltför bra, men jag vill inte heller vara hemma från jobbet! Så det blir att släpa iväg sig till arbetet imorgon igen och blir jag värre då går jag bara hem!

Jag längtar redan till helgen! Vill vara ledig och kunna sova och ligga och dra mig länge.. Jag hoppas dessutom på att det ska vara fint väder under helgen så att man kan ta sig ut i solen och utforska! Promenad i parken är aldrig en dålig idé! :)

Torsdag är det jue dessutom shoppingkväll! Vilket är ett måste denna vecka när det är lönevecka och allt! :)

Nu har jag verkligen ett liv här i Amsterdam, det mesta börjar falla på plats. Jag har ett Holländskt personnummer, ett jobb, lägenhet, bankkonto.. det enda som fattas är försäkringen! Men det ska jag också ta tag i nu i dagarna.
Fick min lönespec hemskickad idag.. Känns skumt att man liksom har ett helt liv här.. I en annan stad, i ett annat land.. Ibland känns det nästan som att man är i Sverige.

Ibland tror jag att jag ser människor som jag känner.. Och alldeles innan jag ska hälsa så kommer jag på mig själv! JAG ÄR I AMSTERDAM! Vem ska jag träffa som jag känner här?? Blir fortfarande rädd de få gånger när jag hör mitt namn ropas när jag är på Sloterdijk (tågstationen vid jobbet) eller ute på stan, haha..
Den här stan är så stor så inte ens om jag bor här i två år så kommer jag att känna ens hälften! Det är skönt med så mycket anonymitet.. Samtidigt som man saknar det där att träffa på folk och stanna och småprata lite grann.. Men jag trivs i storstaden! :)

Nu sätts "Studio 54" på för typ tredje gången under de senaste fyra dagarna.. Först hade vi lite svårt att komma igenom filmen under helgen så vi såg om den två gånger innan vi kom igenom hela.. haha. Inte för att den inte är bra, men man tappar koncentrationen ibland! :) Och nu för tredje gången.. men jag kan tänka mig att vi inte kommer igenom hela denna kväll heller!  Men vi får väl se.. :)

På fredag är det Sykes-party! Karaoke och vad det än skulle vara.. Festen börjar redan klockan 17. Det ska bli väldigt intressant att se hur ett Sykes-party är. Jag har hört att de ska vara ganska så intressanta! ;)

Mmmm.. hela vardagsrummet luktar rosor! De är helt underbart fina och jag kan fortfarande inte låta bli att le varje gång jag tittar på de. :)

Jaja.. nu ska jag ta och vara lite social med mina underbara flatmates.. :)

Sussa sött!

Puss och kram
/Sanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sanna Narancic

Mamma till tvillingarna Oliver och Ella <3 Gift med min fantastiska man Miki.. Det här är delar av vårt liv. :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela