Sanna - Mitt i livet

....

Publicerad 2008-01-13 18:56:33 i Allmänt,

Lördagkväll..

Jag försökte gå och handla, men affärerna har jue stängt här på söndagar..
Eller ja, det finns väl nån som har öppet.. men jag hade ingen större lust att börja leta.

Det blev att jag fick handla lite i butik där de hade lite av allt.. Men det blev Thai till middag idag. =)
Alltså ni anar inte hur mycket mat det är i en såndär "middag". Helt sjukt mycket.. Tre personer skulle lugnt kunna dela på det jag fick.. Så nu har jag mat tills imorn också.. ;)

Fick mig en skön promenad i alla fall, eftersom jag faktiskt gick bort till affären innan jag såg att den var stängd.
Men det var riktigt skönt ute.. Inte alls kallt.

Jaha ja.. idag ska jag bara dega här på soffan. =) Kanske att det blir en också.
Men det är riktigt segt.. Får dessutom roa mig helt på egen hand..

Suzy är på date med "Bon Jovi" från igår och Karolina ligger inne på sitt rum med sin fransman!
Veronika ska komma hem från Italien idag, men än syns hon inte till i alla fall..

Usch, min tunga mår inte så bra efter maten, den var ganska stark. haha

Holländska är ett riktigt konstigt språk.. och jag undrar om jag någonsin kommer att lära mig det.
Fast det tror jag säkert.. men jag behöver nog gå på klasser och så..
Försöker lära mig några ord och hur man uttalar vissa saker!
Det kan jue vara bra att kunna uttala sin egen adress om man skulle gå vilse.. haha
Men det låter verkligen som att man ska spotta när man uttalar vissa ord! Det kommer jue inte naturligt direkt.

Får se hur länge jag stannar här.. Blir det bara 3 månader så ser jag ingen större anledning till att lära mig språket nå närmare än "the basics"..

Nehe.. nu skiter jag i det här.. ;)

Puss och kram
/Sanna

Kommentarer

Postat av: Nadja

Publicerad 2008-01-14 08:37:02

Hej gumman! Vad gör du i Amsterdam? Va modig du e som åker dit själv!! =) Vet inte riktigt vad det är med mig, är väldigt nere i en depression och funderar på hur jag ska ta mig ur den.. men den dagen kommer väl och förhoppningsvis snart för de tär på kroppen att må dåligt hela tiden :( tack för att du bryr dig! *kram*

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sanna Narancic

Mamma till tvillingarna Oliver och Ella <3 Gift med min fantastiska man Miki.. Det här är delar av vårt liv. :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela