Sanna - Mitt i livet

Torsdag 31/1

Publicerad 2008-01-31 13:02:53 i Allmänt,

Igår var det en tuff dag..

Vaknade med en rätt så ön hals och huvudet värkte ganska så mycket. Gick till jobbet i alla fall.. Mina ögon kändes ganska svullna, ett ganska säkert tecken på att jag inte mådde så bra eftersom jag faktiskt fick ganska mycket sömn ändå. Kände mig lite yr under dagen.. Karsten tog mig till Arbo-läkaren, våran företagsläkare, eller sjuksyster kanske han var. Han tog tempen på mig och sa att den var okej.. Han var inte orolig för den, men han var orolig för att jag såg så yrslig ut.. Haha. Det var en ganska konstig slutsats. Han sa att om jag kände mig sämre under dagen så skulle jag gå hem.

Jag lyckades klara mig igenom hela dagen, men var ganska slut när jag kom hem.
Gick och beställde thai-mat, hyrde en film och köpte en burk med Ben&Jerrys cheesecakeglass.. för att döva halsen lite grann! ;) Sen var jag ganska död under kvällen.

Är inte på jobbet idag.. Ringde till Karsten imorse och kunde knappt ens prata. Han sa åt mig att vara hemma.
Ringde och sjukskrev mig på Sykes också. Här är det så att man ringer sin supervisor, sedan ringer man företaget och lämnar namn, adress, telefonnummer, vilket konto man jobbar för och vem som är ens supervisor.
Ett par timmar senare så ringer Arbo-doktorn upp en för att höra vad som är felet. =) Och ger en råd på vad man ska göra.. Han kom ihåg mig från dagen innan och förstod att man verkligen var sjuk. Anledningen till att man måste lämna adress är för att man kan ibland förvänta sig ett besök från Arbo-doktorn.. haha
Om de kanske misstänker att man bara är hemma för att vara hemma.. Det här har inget med Sykes bestämmelser att göra utan det är Arbos policy. Haha.. så det gäller att man verkligen är sjuk om man sjukanmäler sig.

Det suger att vara sjuk här!! Det finns inget att titta på på tv, Alla program är på holländska! Vart är "Våra bästa år" och alla andra kassa repriser som har visats i flera år?? Haha.. Får väl ta och sätta på en gammal film som man redan sett ett par tusen gånger.. Det känns lite jobbigt att redan behöva vara hemma från jobbet. Men Karsten sa åt mig redan igår att han tyckte att jag skulle gå hem.. Att det är klart att jag blir sjuk eftersom det är så mycket som har hänt.. En stor förändring! Men fortfarande så känns det lite svagt att redan efter tre veckor behöva vara hemma från jobbet.. Arbo sa att jag åtminstone måste ha två dagars vila, vilket betyder att jag måste vara hemma imorn med.. Jag ska definitivt gå och hyra fler filmer!

Lyckades hitta Ed på tv.. det var längesen man såg! Så nu ska jag lägga mig till rätta och bara ta det lugnt!

Puss och kram
/Sanna

Kommentarer

Postat av: Katti

Publicerad 2008-01-31 13:29:21

Jag fick reda på att i Sverige så ligger vi 4 år efter USA i Våra bästa år, då kan man förstå hur länge den serie kommer att visas :P

Postat av: samira

Publicerad 2008-02-01 11:56:30

hej Sanna. Kikade förbi och tänkte bara hälsa; Krya på dig! Hoppas det känns bättre snart så du kommer på fötter igen. Låter ungefär som att va sjuk i tunisien, där finns de inte heller några värsta år att titta på ;)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sanna Narancic

Mamma till tvillingarna Oliver och Ella <3 Gift med min fantastiska man Miki.. Det här är delar av vårt liv. :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela