Sanna - Mitt i livet

E-tuna, Sverige..

Publicerad 2008-06-30 01:34:42 i Allmänt,

Så var man hemma då.. I sitt gamla rum, i den stora sängen i föräldrarnas hus.
Det har varit en överväldigande dag med så otroligt mycket känslor och jag är trött, men inte såpass att jag kan sova.
Känns fortfarande lite skumt, vilket nog är ganska förståeligt..

Så här kommer en liten beskrivning av min sista helg i Amsterdam..

Fredag;
Sista dagen på jobbet.. Det kändes verkligen skumt. Bjöd på kakor och bullar och skrattade tillsammans med mina arbetskamrater.
Jobbmässigt var det så otroligt lugnt.. Tror jag fick ta emot tre samtal totalt innan jag bestämde mig för att det var dags att sluta (jag och Yaron hade kommit överrens om att jag skulle få gå hem tidigare).
Jag loggade ut mig vid 14.30 och då var det dags att säga hejdå till en massa människor.
Vid 15.00 så var det stort hejdå för Francesca nere på 3Com eftersom det också var hennes sista dag.
Så jag var med där.. Kom från jobbet strax innan 16.00.

Åkte ner till Central stationen och mötte upp min älskade lilla pappa som kommit med tåget från Bryssel.
Han fick jue roa sig på egen hand en stund, men det hade jag varnat för att det kunde hända.
Vi åkte hem och lämnade väskor och annat och tog oss en sväng ner till Albert Heijn för att handla lite vin och annat gott.
Bestämde oss för att ta ett mellanmål också eftersom klockan var ganska tidigt och middag stod inte på schemat förrän länge fram på kvällen..
Satt med Karolina och Sylvain hemma och åt lite bröd med diverse pålägg och drack lite vin. Trevligt.. :)

Det blev middag på Restaurang Pepino på Leidseplein (samma Italienska restaurang som jag gick till med Kajsa och Aleks och även med Martin). De har jue så god mat.. :)
Efter det tog vi en sväng runt på Leidseplein och tänkte att vi skulle ta en drink nånstans.
Träffade på Naomi (som också jobbar på Sykes) och en del av hennes vänner som bjöd oss att ta en öl tillsammans med de.. Vi hade en trevlig stund och när de skulle vidare så gick jag och pappa och tog oss en sista öl/breezer innan det bar av hemåt.

På lördagen tog vi en sväng ner på stan..
Pappa behövde köpa skjortor så det ägnade vi en stund åt.
Vi åt en sen frukost på ett litet kafé i närheten av Dam Square och sen tog vi en promenad runt stan.
Efter en lunch på ett Bistro, samma som jag och Veronica gick på för nån vecka sen, som jag fortfarande inte kommer ihåg namnet på men som ligger på Damrak, så tog vi en sväng förbi Red-Light området då det faktiskt finns en massa annat man kan titta på än de neonröda fönstrena som inte ens utgör en bråkdel av den stadsdelen.
Vi köpte 20 stycken, 1 meter långa rosor, för 6.50 euro(!), till Susy eftersom hon blivit tekniker nu.. :)
Jag och pappa åkte hem för att lämna av blommorna och allt det andra vi hade köpt och tog med oss Veronica ner på hörnet för en öl i solen.. Sen var det dags för att ta oss hem till Susy där också DJ och Hegoi var..

Vi hade en riktigt trevlig och mysig kväll..
Susy lagade god mat och vi drack både vin och lite bubbel och bara satt och pratade hela kvällen och halva natten.
Klockan var nästan 02.30 innan vi åkte hem..
Det blev alltså ingen utgång, men det hade absolut inte kunnat varit en bättre kväll. :)

Imorse när jag vaknade min sista morgon i Amsterdam trodde jag klockan var jättemycket, fast den bara var 8.30 eller nått. Mitt alarm skulle ringa vid 10 så att jag slapp stressa med det sista av packningen och allt det andra som skulle tas itu med.
Vid 14.30 åkte jag, pappa och Veronica till Schiphol.. Susy skulle komma efter med tåget.
Det fick bli mackor från 'Delifrance' till lunch.
Vid 16 var det dags för in-checkning av bagage. Pappas två väskor som han hade bokat vägde 38kg och mina två vägde 33kg.. Hela mitt liv får tydligen plats på de kilona. Haha, men det var tur att vi inte åkte på någon övervikt i alla fall.
Tjejerna promenerade den långa biten fram till vår gate och säkerhetskontrollen.
Jag kände mig som en vattenspridare när det var dags att säga hejdå, kunde inte sluta.
De där tjejerna.. Det är svårt att förklara hur mycket de faktiskt betyder för mig och hur mycket jag kommer att sakna de, hur mycket jag faktiskt redan saknar de..

Planet var självklart försenat 45 min.. och vi kom inte iväg förrän klockan var nån gång efter 19.
Men det gick ändå fort att flyga eftersom det var bra väder.
Fick det där äckliga trycket och den värken jag brukar få i bihålorna när jag flyger! Inge roligt alls.. :(
Pappas bil stod på Brommaflygplats så vi fick åka taxi dit för att hämta bilen.
Jag fick köra hem efter att vi kommit förbi Kungenskurva. Jättebra att få börja direkt, men det var väldigt ovant.
Speciellt med pappas nya Saab.. den är ganska stor och jag är jue mer van att köra små bilar! Haha
Men det gick bra.

Vi var hemma runt 23.30 och sen har vi ätit lite grann, bara för att få i sig något.

Nu börjar jag faktiskt bli trött men det är väl kanske inte så konstigt..
Det har varit en hel del känslor som dykt upp idag.
Skönt att vara hemma på ett sätt, men så otroligt sorgligt att bara lämna allt där i Amsterdam.
Speciellt tjejerna!!

Jaja.. får skriva mer imorn!

Sussa sött
/Sanna

Kommentarer

Postat av: Maya

Publicerad 2008-06-30 09:57:54

Välkommen hem Sanna =D

Du hör hemma här i Eskilstuna!

Puss

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sanna Narancic

Mamma till tvillingarna Oliver och Ella <3 Gift med min fantastiska man Miki.. Det här är delar av vårt liv. :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela