Sanna - Mitt i livet

Måndag 16/6

Publicerad 2008-06-16 09:00:31 i Allmänt,

Ny vecka har tagit sin början.
Det var inte lika jobbigt att ta sig upp imorse, trots att jag inte sovit alltför bra och att jag just i detta tillfälle skulle kunna lägga mig över skrivbordet och ta en power nap eller en längre sovstund faktiskt.
Mitt Remedy, systemet med alla e-mail och där jag loggar mina samtal ligger nere.. Nån slags 'authentication error', vilket är jättekonstigt eftersom att jag inte skrivit in fel uppgifter.
Jaja.. det lär väl inte ringa nån i alla fall under den närmaste timmen.

Helgen då..?

Jo i lördags vaknade jag strax efter 10 men låg kvar i sängen och läste en stund.. Somnade såklart om och blev väckt av Tom som ringde runt 12 för att meddela att vi skulle möta Vincent på station vid 14.30 för att ta tåget till Rotterdam.
Tåget gick 14.40 resan till Rotterdam tar nästan en och en halvtimme. Blev överraskad när vi kom fram. Rotterdam skiljer sig ganska mycket från Amsterdam med sina nya, fina, stora byggnader. Det känns betydligt mer som en storstad än vad Amsterdam gör. Jättefint i alla fall och nån gång så måste jag åka dit för att spendera lite tid.
Vi åkte metro några stationer bort där vi blev upplockade av Teddy och hans flickvän Yessi.
Det blev en liten körtur på en halvtimme kanske innan vi var framme. Yessis föräldrar bor i en liten 'by' som heter Willemstad. Deras hus var enormt och gården.. det såg verkligen ut som en park.
Teddy klagade på att det tog en hel dag att klippa gräset. Haha

Vi tittade såklart på matchen Sverige - Spanien, som inte blev nån solskens historia för Sverige direkt.
Tråkigt men förväntade mig tyvärr inget annat.
Det blev middag också. Grillade kött och grönsaker på en sån stengrill som man kan ha på bordet. Hur praktisk som helst. :) Under själva grillen så fanns det en massa små 'stekpannor' där vi stekte potatis och till och med ägg och vi fick till en jättegod och trevlig middag. Sen blev det efterrätt och efter det en hel del prat med vin och en massa annat gott.
Det kändes roligt att umgås med grabbarna som man vanligtvis bara träffar på jobbet.. och knappt ens det nuförtiden.
Det blev en skapligt tidig kväll, men det var bara skönt.

Sov relativt länge på söndagen då jag vaknade med jordens bihålehuvudvärk!!
Trodde hela ansiktet och huvudet skulle spänna sönder.
Vi fick en frukost som kan liknas med en på hotell, det fanns allt i överflöd. :)
Tog en promenad ner till lilla staden för att titta runt. Mysigare ställe får man nog leta efter.
Vi gick nere vid hamnen och tittade på alla båtarna, åt glass och hade det bara allmänt lugnt och bra.
Teddy var den perfekta guiden. :)
Blev en sen lunch/tidig middag på kinarestaurangen de hade, helt okej mat och jag fick testa hur min holländska faktiskt är eftersom servitrisen inte pratade ett ord engelska. Jag och Teddy hjälptes åt och det visade sig att jag ändå förstår en hel del. Skrattade nästan ihjäl mig ett par gånger under dagen! Dagen var bara sådär bra som man vill att den ska vara.
Var tillbaka vid huset runt 19.30 och väntade på att Yessi skulle komma hem från jobbet.
De körde oss tillbaka till Rotterdam och vi åkte hemåt.

Var hur trött som helst igår när vi skulle åka hem.. och när jag kom hem trodde jag att jag skulle somna innanför dörren.. Men när jag la mig i sängen lyckades jag, som vanligt, inte med att somna!
Tog som tur var inte alltför lång stund innan John Blund kom och kastade en massa grus i ögonen. Tacka vet jag böcker som kan få en att slappna av. :)

Idag skiner solen ute igen.. Den kom tillbaka redan igår, men ska visst inte stanna alltför länge heller. :(
Jag har två veckor kvar i Amsterdam och det känns verkligen som att tiden bara rusar iväg!
Tjejerna är i Egypten och jag saknar de massor! Det var jättetomt att komma hem igår och inse att Veronica inte var hemma. Men de kommer jue hem på lördag så då ska vi festa en sista gång. :)

Haha, imorse när jag kom till jobbet så mötte jag 'vaktmästaren' här på Sykes.
Vi pratade lite och han frågade hur det var och sen så frågade han lite på skoj när vi ska festa.. då svarade jag att det måste bli i helgen när det mer eller mindre är min sista helg..
Han blev lite chockad och frågade vad jag menade.. så jag berättade att jag ska flytta hem till Sverige igen.
"Nemen, varför det..?" och "Neeej, men det kan du jue inte göra.." haha
Han sa; "Jag tycker du är 'echt nice'.." Haha.. det betyder väl nått i stil med 'riktigt trevlig'. :)
Blev lite chockad över att höra det, men samtidigt var det jue roligt ändå.

Jaja.. nu börjar alla människor droppa in på jobbet..
Remedy krånglar fortfarande och det har fortfarande inte kommit en ett enda samtal.
Det har tagit mig nästan en timme att skriva detta inlägg, men har väl knappast varit så koncentrerad.
Fortfarande yrvaken också..

Får väl se vad dagen har att bjuda på..

Ikväll ska jag se Kroatien 'kick som Polish ass!' :)

Puss och kram
/Sanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sanna Narancic

Mamma till tvillingarna Oliver och Ella <3 Gift med min fantastiska man Miki.. Det här är delar av vårt liv. :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela