Sanna - Mitt i livet

Måndag 9/6

Publicerad 2008-06-09 19:39:06 i Allmänt,

Ze weekend;

I torsdagskväll fick jag ett samtal från Martin hemma i Sverige som undrade lite över vad jag skulle ha för mig under helgen. Jag svarade att jag inte visste och då undrade han om han skulle komma och hälsa på.
Trodde jue självklart inte riktigt att det var möjligt med tanke på att biljetterna kan vara ganska dyra när det är med så kort varsel..

Men tror ni inte att han ringer på fredagmorgon och säger att han är framme i Amsterdam runt 17!!
Med andra ord fick jag lite spontanbesök och en ganska fartfylld och händelserik helg.

Fredag när Martin anlände gick vi ner till stan och käkade middag på Restaurang Pepino. Det blev samma mat som jag åt med Kajsa och Aleksandra och det var precis lika gott denna gång. :)
På Leidseplein hade de "trubadurer" som spelade och jag blev alldeles rysig och glad när jag hörde de spela.
Ville inte gå hem alls.. Kunde ha suttit där hela kvällen!
Det var inte sådär vanligt som det brukar vara när det är "trubadurer" eller gatumusikanter kanske man ska kalla de.
De hade en sån trummaskin och så spelade de hur bra som helst på sina elgitarrer.

Det blev en utgång på Brasilian på kvällen..
Massor med dans och alldeles för mycket dricka! Haha
Men roligt hade vi verkligen! Åkte hem strax innan 04 och då stupade jag i säng!

Vaknade vid 11.30 på lördagen.
Gjorde oss iordning och begav oss ner mot stan. Vi promenerade från Dam Square bort mot Red Light och satte oss på en servering för en lättare lunch. Det fick bli toast för min del.
Promenerade sen vidare mot Rembrandtplein och därifrån till Albert Cyupmarkt i De Pijp. Vandrade igenom den oändligt långa marknadsplatsen och kikade på en massa roliga saker.
Hälsade på hos Damiano på Legendz när vi ändå var i krokarna. Tog en drink och pratade lite.

Efter det var det dags för en Kanalbåtstur!
Åkte inte samma som jag gjorde med Kajsa och Aleks. Det finns jue ett x antal kanalbåtar man kan  välja på så det passade sig ganska bra att välja en annan.
Vi fick nöjet att sitta ute.. :)
Eller ja, det var ett nöje ända tills det efter lite mer än halva turen började spöregna!!
Det kom verkligen från ingenstans. Det var inte ett enda moln på himlen och det fanns inga andra tecken på att det skulle komma regn.. Men kom gjorde det i alla fall.
Men vi tog oss in i båten istället och avnjöt resten av resan där istället.

När turen var slut och vi kände att vi hade turistat klart åkte vi hem till Susy och Serena.
Susy har också haft en killkompis på besök från Italien och Serena har fortfarande tre killkompisar som är på besök.
Det var fullt hus med andra ord.
Serena lagade Afrikansk middag som var så himla god och vi drack vin och hade trevligt.
Blev ännu en kväll på Brasilian.
Hade så himla roligt, mycket dans även denna kväll och en hel del festande så att säga. :)
Åkte hem vid 05 och stupade ännu en natt i sängen.

Söndag vaknade jag igen vid 11.30.
Vid samlade ihop oss och gick på en promenad genom parken.
Värmen gjorde inte baksmällan jag råkat dra på mig lättare direkt! Det var riktigt hett ute och dum som jag var så satte jag på mig t-shirt och en svart "klänning" över.
Vi gick genom Vondelpark till Leidseplein och satte oss på den Irländska restaurangen och puben Arnan.
Fick plats vid uteserveringen mot kanalen och där tyckte vi att vi satt bra så vi spenderade resten av eftermiddagen där. :)
Solen var jue ganska stark så jag drog på en skön bonnebränna så nu ser det ut som att jag har en t-shirt på mig!!
Bra jobbat Sanna!!

Åkte med Martin till flyplatsen och droppade av honom där..
Var så himla trött så jag åkte förbi Leidseplein och handlade med mig lite kinamat och åkte hem för att se slutet på matchen mellan Tyskland - Polen.
Det blev Disney's Ratatouille också innan det var dags för sängen.
Var helt slut igår efter en ganska fartfylld helg och en hel dag i solen så somnade ganska fort efter att jag lagt mig.

Har jätteont i kroppen idag och var massor trött när jag vaknade imorse!
Släpade iväg mig till jobbet i solen som visade att det skulle bli ännu en varm dag.
Satt på jobbet i en timme själv och telefonen ringde inte en enda gång.
Det tog faktiskt tre hela timmar innan min telefon ringde första gången.. Helt sjukt!
Sen började den ringa en hel del under eftermiddagen. Så det blev en del att göra mot slutet av dagen.

Det har ändå gått ganska fort idag så det har inte varit så farligt.
Men det är klart att jag hellre hade legat ute i solen och njutit än att sitta inne på ett mörkt kontor!
Måste man jobba så måste man.

Hemma nu.. ska väl iväg och titta på matchen mellan Hollan - Italien snart.
Det kommer att bli en intressant match! :)
Helt sjukt.. jag vill faktist titta på fotboll! Det hör jue inte till vanligheterna om man säger så.
Men jag tycker faktiskt att det är kul.
Inte för att man är någon vidare expert men det kan vara riktigt spännande ändå.

Ska lägga ut bilder från helgen också när jag har tid.. Lyckades jue ändå ta en 200 nästan! :)

Jaja.. away we go!

Puss och kram
/Sanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sanna Narancic

Mamma till tvillingarna Oliver och Ella <3 Gift med min fantastiska man Miki.. Det här är delar av vårt liv. :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela