Sanna - Mitt i livet

Onsdag 18/6

Publicerad 2008-06-18 08:19:01 i Allmänt,

En ny dag har tagit sin början..
Idag är tystare och mer stilla än vanligt här på första våningen på Sykes.
Min mp3 får hålla mig sällskap så jag inte blir alldeles för uttråkad.

Svårt att somna igår igen.. Trots att jag var så trött som jag var under dagen.
Det är konstigt det där.

Tog en cigg med Makrem, som jobbar på HR, innan jag kom in på jobbet.
Han frågade hur det var och jag svarade; 'Jo tack det är bra, men jag är trött..'
Då svarade han att 'Jo, förlåt.. Men det syns..'
Bläh, det är jue inge roligt om man går runt och ser trött ut. Men det var snällt av honom att ursäkta sig i alla fall och inte, som vissa andra har en tendens att göra, bara kasta ur sig; 'Jösses vad sliten du ser ut..'
Då kan jag säga att man inte blir så glad, speciellt om man ansträngt sig en del för att inte se sliten/trött ut.
Men vissa människor kan jue vara väldigt, engelskt ord, (blunt), vad nu det är på Svenska.

Haha.. Jag undrar om jag kommer att ha problem med det Svenska språket när jag flyttar hem igen..
Blandar jue hejvilt för tillfället. Det värsta är de här termerna man har på jobbet..
Man lär jue sig allt på engelska och sen ska man helt plötsligt översätta över det till Svenska eller Finska.
Man kan låta som en idiot ibland..

Nej.. nu ska jag läsa lite bok medans det fortfarande är tyst.
Om ca 20 min börjar folket droppa in och då är det slut på friden!

Ha en bra dag!

Puss och kram
/Sanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sanna Narancic

Mamma till tvillingarna Oliver och Ella <3 Gift med min fantastiska man Miki.. Det här är delar av vårt liv. :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela