Sanna - Mitt i livet

Onsdag 25/6

Publicerad 2008-06-25 08:50:39 i Allmänt,

Igår hade jag inte tid att skriva alls..
Det var en ganska 'busy' dag på jobbet eftersom vi återigen var en kort pga sjukdom.
Telefonen började jue för fasiken redan ringa innan klockan 08, vilket inte är speciellt vanligt.
För första gången på väldigt länge kändes det verkligen som att man jobbade.. Detta med tanke på att jag också hjälper Katja och lyssnar på hennes samtal och svarar på hennes frågor..

Jag stannade kvar på jobbet efter att jag slutat eftersom vi skulle gå på 'after work'.
Francesca, min förra supervisor på 3Com, ska också sluta och har också sin sista dag på fredag.
Så vi blev ett gäng som gick till Coco's Outback, en Australiensisk pub på Rembrandtplein.
Ett ganska mysigt ställe med, tyvärr, inte den bästa servicen. Men vi hade trevligt.
Jag kom hem strax innan midnatt och hittade Veronica som precis kommit hem från jobbet. Vi satt och pratade en stund och sen var det dags för sängen..

Det var lite segt att komma upp imorse måste jag säga mest för att det är ganska grått och dystert utanför fönstret. :(
Vädret gör jue inte direkt att man vill hoppa upp ur sängen och utbrista ett glädjeskratt.
Igår var det mer åt det hållet faktiskt..

Jaha.. så har arbetsdagen redan flytit på i 30 min. Inte ett samtal än.. Men det kommer.
Annars så händer det väl inte sådär fasligt mycket idag.
Skulle behöva börja packa lite grann.. Kan jue vara en bra idé när jag faktiskt åker om 4(!) dagar!

Kan ni fatta!! 4 ynka dagar kvar.. eller ja 5 om man räknar med idag, eftersom dagen precis börjat.
Det ä fan helt sjukt att jag sen kommer att flytta hem till Sverige.
Känns mer som att jag ska åka på semester.. Men jag kommer jue inte komma tillbaka hit sen.. på ett tag i alla fall.
Makrem, som jobbar på HR, sa till mig imorse att han ger mig 6 månader, sen kommer jag att vara tillbaka i Amsterdam. Att jag kommer att sakna det alltför mycket helt enkelt.

Det är lön idag.. och det påminner mig om att jag måste jue avsluta mitt bankkonto som jag har här.
Känns jue ganska onödigt att ha ett bankkonto i ett land där jag inte ens kommer att vara.
Men mitt telefonkort sparar jag tills jag kommer på besök. Aldrig fel att ha.. :)
Jag tror att jag har tagit hand om allt som ska tas om hand.. Det enda jag behöver göra är att ringa skattekontoret och ta reda på hur jag ska göra med skattepapprena som ska fyllas i i slutet av året så man kanske kan få tillbaka lite pengar.

Eftersom att jag är tjej och singel så betalar jag bland de högsta skatterna i detta land.
Det är jue ganska sjukt egentligen.
Men det kan jue bli ganska bra med pengar sen nästa år. :)

Jaja.. om man skulle ta hand om de här mejlen jag har i min inkorg.

Ha en bra dag!

Puss och kram
/Sanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sanna Narancic

Mamma till tvillingarna Oliver och Ella <3 Gift med min fantastiska man Miki.. Det här är delar av vårt liv. :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela