Sanna - Mitt i livet

Fredag 21/3

Publicerad 2008-03-21 23:18:12 i Allmänt,

Torsdag;

Seg dag på jobbet.. Telefonen ringde tre gånger, tror jag, mellan 10-19.. Hade ett par mejl från kunder som jag svarade på, men annars var det helt dött!

Vädret var inte heller det trevligaste.. Det var svårt att hålla humöret uppe när regnet bokstavligt talat öste ner!

På kvällen skulle vi hem till Susy och Serena för att hälsa på! :)
Vi gick förbi affären och handlade med oss lite vin för middagen som skulle ätas!
Sprang i regnet och när vi väl kom fram var vi som två dränkta katter! Usch, inte alls trevligt..

Susys och Serenas lägenhet är helt underbart fin! Stor, med stora fönster.. Jättefin utsickt! Och det har verkligen haft tur med hyresvärden dessutom. Han behandlar de som sina egna barn! :)
Vi hade en jättetrevlig kväll med hemmagjord pizza och en massa prat! Det blev en av "våra kvällar"! :)
Det blev ganska sent dock.. och jag stupade i säng när vi kom hem strax innan 02.

Imorse var det segt att kliva upp.. Det var så varmt och skönt under täcket och utanför fönstret var det grått och regnigt. Men vi släpade oss iväg till jobbet med vetskapen om att det skulle bli en låång dag.
Det är jue faktiskt Långfredag idag och i de flesta länder så är det ledigt, men vi var nästintill full styrka!

Min telefon ringde inte en enda gång under tiden jag var inloggad, alltså 10-19! Förstå! Inte ETT ENDA samtal!
Jag har svarat på kanske 6 mejl från kunder, så ni kan tänka er vad det har varit för slags dag idag!
Det värsta är jue att tiden går jue knappast snabbare när man inte har något att göra.. För att vara riktigt ärlig så sög det riktigt ordentligt att vara tvungen att sitta där idag..

Fick i alla fall lite besked om vad som kommer att hända med mitt kontrakt..
Jag får en månads förlängning på mitt nuvarande kontrakt. Vilket betyder att kontraktet går ut 6 maj.
Våran kund är inte riktigt säker på om han vill ersätta Emma som ska sluta.. Det svenska teamet blir jue knappast nerringt av Svenskar som behöver ha support. Av 10 samtal som jag får så är kanske 3 Svenska.. resten är Engelska. Så jag kan förstå hur de tänker.. Men det är jue tråkigt för min del eftersom detta betyder att jag inte längre har ett jobb i maj.
Fick en massa fina ord från Francesca dock.. så jag vet att det inte har något med min prestation att göra. Det är väl kanske en liten tröst i alla fall! Känner mig glad för det..

I alla fall så kommer jag väl att få veta nästa vecka, förhoppningsvis, mer klara besked på vad som kommer att hända.. Så då vet man jue säkert.
Jag har i alla fall knåpat ihop mitt CV och ska skicka det till såna rekryteringsföretag och direkt till såna arbetsplatser där jag kanske kan ha chans på jobb..
Det som blir jobbigt är jue att jag måste flytta om jag slutar på Sykes och, som vi redan konstaterat, är det inte det lättaste att hitta boende i denna stad.
Positiva tankar Sanna.. Det löser sig alltid till det bästa! ;)

Sitter i soffan och kikar på Titanic som visas på tv.. En sån himla underbar film! Gråter alltid när jag ser den..
Har ätit middag med Veronica, Karolina och Sylvain. Karsten är på en grabb-kväll, de skulle visst ha nån påskmiddag eller något åt det hållet..
Själv är man helt slut.. Utmattad av den mentala stressen som jag har upplevt den här veckan. Ska nog snart gå och sussa. :)

Imorn blir det till att sova länge, länge.. :)
Det enda som jag måste göra imorn är att planera middagen och handla maten. Men det blir en lugn lördag!
Samla kraft..

Nehe.. se slutet på filmen och sen är det dags för sängen!

Puss och kram
/Sanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sanna Narancic

Mamma till tvillingarna Oliver och Ella <3 Gift med min fantastiska man Miki.. Det här är delar av vårt liv. :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela