Sanna - Mitt i livet

Onsdag 19/3

Publicerad 2008-03-19 22:43:16 i Allmänt,

Massor trött imorse när jag vaknade.. Trots att jag hade fått ganska bra med sömn denna natt.
Tror jag kommer krascha i säng på fredagkväll.. av total utmattning eller nått! Skulle väl vara ganska skönt..
Det blir till att sussa en hel del i helgen och bara ta det lugnt.

Finns inte så mycket mer man kan göra med löning först på tisdag nästa vecka..
Middagen på söndag ska i alla fall bli av och jag ser väldigt mycket fram emot det! Susy skulle också komma! :) Jag saknar henne enormt mycket.. Det är en helt annan sak nu när man inte bor tillsammans och vi hinner typ inte prata alltför mycket på jobbet heller.. Trots att vi har massor att berätta för varandra!
Men på söndag ska vi ha en av "våra kvällar"! :)

Jag var flyförbannad när jag kom till jobbet imorse, 10 minuter försent!
Jag stod på busshållsplatsen i 25 minuter och väntade på att en buss skulle komma!
09.20 var jag på hållplatsen.. Det skulle ha kommit en buss 09.26, den kom inte.. Det skulle ha kommit en buss 09.36, den kom inte heller.. 09.46 däremot dök det upp TVÅ bussar! Jag praktiskt taget sprang till jobbet från Sloterdijk! Som tur var förstod Francesca eftersom hon råkat ut för samma sak under morgonen med med metron!
Men alltså fatta att det först inte kommer en enda buss på 25 minuter och sen kommer det Två stycken på samma gång.. Tänker de inte på att folk har tider att passa? Om det står i tidtabellen att bussarna ska gå vissa tider så bör det väl ändå dyka upp? Usch, va upprörd jag blir igen!
Imorn ska jag stå på hållplatsen 09.10 för att vara säker på att jag åtminstone hinner med bussen som går 09.16, som jag oftast brukar ta, men eftersom jag var tvungen att gå till bankomaten imorse så fick det bli en senare buss. Aldrig mer!

Annars har dagen mest släpat sig fram.. Inte ett enda svenskt samtal har jag fått idag!
Orsaken? Det är påskvecka! Vem har tid för saker som trasiga routrar osv..? Jo, Engelsmännen!
Eftersom Långfredagen inte är en röddag varken i Holland eller England så får vi inte vara lediga!
Om två veckor är det "Queens day" (Drottningens födelsedag) här i Holland, vilket är en röddag här.. men inte någon annanstans.. vilket betyder att vi måste jobba!
Annandag påsk är nog den enda dagen som vi har ledig pga röddag! Annars så krockar alla andra röda dagar i det ena landet med att det inte är en röddag i det andra landet!

De här två kommande dagarna kommer nog inte vara så värst spännande.. Vi kommer nog mer sitta som fån vid våra datorer och inte riktigt veta vart vi ska ta vägen! Sådär kul kanske.. Men man får väl se det från den ljusa sidan.. Få betalt för att bara sitta.. Nja, kanske inte det mest lockande för någon som verkligen varit en arbetsnarkoman!
Usch, ser inte fram emot de här två sista dagarna av veckan..
Men sen är det helg.. underbara helg! Så som jag ser fram emot den! Kan inte komma över det.

Karsten och jag kom hem från jobbet.. Åt middag med Karolina och Sylvain (aka Fransmannen).
God mat och en trevlig pratstund är aldrig fel.. :)

Baby är iväg och träffar några fd jobbarkompisar från TomTom.. De har ringt ner honom i ca två veckors tid och tjatat på honom att han ska följa med ut. Så nu är han med de..
Själv sitter jag på soffan och lyssnar på musik.. Ska väl snart gå och sussa.. Massor trött faktiskt!

Fick ett meddelande från Kajsa idag.. Hon och Aleks kommer antagligen ner och hälsar på mig 17-20 april! :)
Så kul! Ska bli massor roligt att träffa de igen..
Undrar nu bara hur det kommer att se ut för mig då.. Försöker att inte tänka på det så mycket, men det är svårt! Men, det löser sig väl alltid till det bästa.. eller? Positiva tankar nu Sanna! ;)

Jaja.. kanske lite tvtittande och sen är det sängen!

Puss och kram
/Sanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sanna Narancic

Mamma till tvillingarna Oliver och Ella <3 Gift med min fantastiska man Miki.. Det här är delar av vårt liv. :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela