Sanna - Mitt i livet

Söndag 16/3

Publicerad 2008-03-16 23:49:26 i Allmänt,

Ännu en helg förbi.. Vad hade jag för mig igår?

Hmm..

Ja.. just det ja!

För några dagar sen var jag och Karsten och handlade på Albert Heijn och handlade.. Vi skulle plocka grönsaker när baby helt plötsligt stannar upp vid tomaterna och släpper ur sig; "Åh, det här är min nya låt.. jag flyttar inte på mig förrän den är slut.." Hans ögon lös upp och hans leende var så stort! Han var så otroligt sönt! :)
Han vägrade verkligen flytta på sig och hans leende blev bara större och större..
Tillslut så rörde han på sig.. Det såg jättekonstigt ut där han stod vid tomaterna och bara lyssnade.. :)

Men han pratade om låten dagarna efter och vi visste jue inte ens vem det var som sjöng.. Det enda vi hade klart för oss var att det var en mycket fin låt, kärleksfull och en tjej som sjöng. Vi trodde att låten hette "Follow me".. Det blev inte så att vi leta reda på låten, det föll lite i glömska.

I fredags när jag var ensam hemma satt jag på YouTube och lyssnade på musik och kom ihåg den där sången från radion.. Jag spenderade en timme med att hitta rätt låt och gjorde det tillslut!
Jag måste erkänna att jag blev helt kär i låten! :) Jag var tvungen att ha den!

Så igår åkte jag till stan och letade redan på skivan med min låten; Do, Follow me, en Holländsk artist. :)
Jag spenderade en liten stund på stan och handlade en del saker jag behövde ha; topsar, hårnålar, tandkräm och sånt nödvändigt, men kanske inte så roligt.. Åkte sen och handlade mat!
Att gå ut var väl inte det smartaste jag kunnat göra.. Blev alldeles varm, skakade i kroppen och trodde att jag skulle kräkas när jag var på väg hem.. Karsten, som kom hem från jobbet, kom och mötte mig vid hållplatsen och vi gick hem tillsammans.. Fick lite mat i magen och mådde bättre sen! Antar att jag blev sämre för att jag var hungrig.

Hemma satte jag på skivan och spelade låten för baby.. Ni skulle ha sett hans min! :) Helt ljuvlig..
Låg på soffan en stund och bara var en stund.. Samlade ork och kraft och började städa mitt nya rum! Flyttade in alla mina saker också.. Det tog sin lilla tid att få in allt i garderoben och få ordning på allt. Jag var ganska slut när jag väl var klar.. Men det vart bra i alla fall! Nu måste jag bara köpa lite småsaker till rummet.
Ramar, ljusstakar, korgar till badrummet och till skrivbordet.. Bara så jag kan ha ordning och reda.

Baby lagade mat medan jag gjorde iordning uppe.. Det var bara han och jag hemma, vilket kändes ganska konstigt men också bra.. Vi umgås jue inte speciellt mycket bara han och jag. Vi är jue alltid här och då är det alltid någon annan hemma också!
Men i alla fall.. Han lagade mat och jag fixade med rummet och med en massa tvätt..

Jag fick köttbullar, pommes och gräddsås och en jättegod sallad! :) Enkelt, men så gott! Baby gjorde ett riktigt bra jobb med maten.. Haha! Massor mysigt att äta middag och bara ha det gott.. :)
Vi spenderade kvällen på soffan och myste!

Veronica kom hem ganska sent och hade med sig Serena! :) Massor roligt att träffa henne! Hon hade en del roliga saker att berätta om festen de hade haft på fredagen! :)
Vi kollade på film.. Boog&Elliot, höll på att dö av skratt! Att sätta Ashton Kutcher och Martin Lawrence i en och samma film kan inte bli något annat än roligt! :)

Idag har det varit en riktig söndag.. Vaknade vid 11.30 men låg kvar i sängen.. Somnade om och vaknade vid 14 igen! :) Massor skönt.. åt frukost och la oss på soffan igen! (ovanligt, haha!)
Tog tag i livet efter halva dagen och hjälptes åt att städa hela lägenheten.. Den är nu skinande ren! :)
Åt middag tillsammans och nu har det varit soffan igen! Ska väl titta lite mer på tv och sen är det sängen och sussa..

En ny vecka imorn.. Jag har det "sena" skiftet, så jag får en extra timme att sova! Skönt. :)
Nu ska jag joina baby på soffan och kramas lite! :)

Puss och kram
/Sanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sanna Narancic

Mamma till tvillingarna Oliver och Ella <3 Gift med min fantastiska man Miki.. Det här är delar av vårt liv. :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela