Sanna - Mitt i livet

RENT

Publicerad 2008-05-14 13:47:43 i Allmänt,

Jaha ja.. Youtube har blivit min bästa vän under de här senaste dagarna.
Idag har jag spenderat ett par timmar med att titta på de olika musikscenerna ur filmen RENT, som verkligen är en av mina favoriter. Jag ryser och får en tår i ögat i nästan varje låt..

Haha.. kommer ihåg när jag såg den på bio första gången för typ två år sen eller nått.
Jag och Eva skulle gå och se en film hade vi bestämt och jag, som under den perioden var ganska nere, ville absolut inte gå på nån gråtfilm.. Vi hade att välja mellan RENT och någon annan romantisk drama/komedi.
Valde RENT för jag ville verkligen inte gråta.. Jo tjena! Storbölade igenom nästan hela filmen.
Men vilken underbar känsla det var att se den ändå.. Nu lyssnar jag på låtarna från och till och man tröttnat faktiskt inte.

Texterna är så otroligt fina och bra..

"There is no future, there is no past
Thank God this moments not our last
There's only us, there's only this
Forget regrets or life is yours to miss
No other road, no other way
No day but today..
"

"I think they meant, when they said you can buy love
Now I know you can rent it
A new lease, you are my love
On life, all my life.
."

"Five hundred twenty-five thousand six hundred minutes
Five hundred twenty-five thounsand moments so dear
..........

How do you measure, measure a year..
Measure in love.
."





Har du inte sett den så gör det! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sanna Narancic

Mamma till tvillingarna Oliver och Ella <3 Gift med min fantastiska man Miki.. Det här är delar av vårt liv. :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela