Sanna - Mitt i livet

Söndag 16/11

Publicerad 2008-11-17 03:32:32 i Allmänt,

Tid här; 21.10
Vädret idag; Sol, 20 grader och kylig vind!

Här följer en liten uppdatering om vad som hänt de senaste dagarna.. :)

Fredagkväll;

Underhöll mig själv med lite Scrapbooking, alltså fixa med bilder till mitt album. Fick klart fyra sidor och om jag får säga det själv så blev det riktigt bra. :)
Blev ganska sent för min del eftersom det är ganska svårt att sluta när man väl börjat. Men det är inte så lätt att få fantasin att flöda och veta vad som blir snyggast när man har så mycket att välja på! Kul var det i alla fall.

Lördag;

Vaknade vid 09 av att ungarna stojade utanför.
Det var riktigt varmt igår.. 30 grader och solen brände på ganska bra. Skönt hade det varit att ligga på stranden! :)
Kris tog med mig till en kvinna som jobbar med Mary Kay och hade öppet hus.
Gud vad fint allting var.. Matupplägget var inte dåligt och hela produktsortimentet var så fint uppdukat så man blev alldeles sugen på att börja själv igen! Köpte det jag behövde och sen åkte vi hem där Moffa Hugo och farmor Carole väntade. Vi åt middag tillsammans och hade trevligt.
Kvällen spenderade jag tillsammans med Bret. Vi tittade på Barney och en massa annat roligt och bara hade mysigt.

Jag skulle ha träffat David också igårkväll men han jobbade till väldigt sent och skulle komma och hämta mig vid midnatt. Han ringer mig 23.30 och säger att han precis kommit hem från jobbet och inte riktigt vet om han orkar gå ut! Då har jag alltså gjort mig iordning helt i onödan!! Lite irriterad, men vad gör man?

Så jag poppade en påse popcorn och la mig för att se RENT för tusende gången. :)
Somnade ganska gott sen! :)

Igår var en lite konstig dag.. Vi fick nämligen reda på att grannens 17-åriga son blivit knivhuggen i fredagsnatt under ett bråk utanför ett café i Boca. Läkarna försökte operera men Jake, som han hette, överlevde inte och dog nån gång tidigt under lördagsmorgonen.. Kan säga att de flesta här har varit i chock tillstånd!
Jag kände honom inte personligen, men har haft med familjen att göra, både förra gången jag var här och denna gång.
Det är så tragiskt när sånt här händer.. Så otroligt onödigt!
Något som jag kanske har lite svårt för är att tidningarna skriver ut namn och allt på människorna när nått sånt här händer. Jag vet inte om jag skulle vilja att hela stan vet om vad som hänt, bara sådär.. Skulle nog tycka det var jobbigt om det var mitt barn det hade hänt. Men här är man jue van vid det..
Mina tankar finns hos familjen i alla fall.

Idag;

Vaknadet återigen vid 09 av att Bret störtade in i mitt rum. Han tyckte inte att jag behövde sova mer.. Haha.
Det har varit en ganska avslappnad dag..
Jag har träffat Melisa och vi har varit runt och tittat på klänningar inför bröllopet. Konstigt nog är det ganska dåligt med fina klänningar.. Det finns däremot en massa vinterkläder(!) vilket jag tycker är ganska skrattretande eftersom de inte ens har vinter här!!
Fast i sanningens namn har det varit riktigt kallt här idag! Temperaturen har nu sjunkit till ca 14 grader, men det blåser kyligt och är nästan lite rått ute. Knappt ens nån fuktighet.
Nu på kvällen har jag och Melisa varit iväg med Alan, Carl och J.J på karneval. :) Pojkarna åkte karuseller och vi spelade spel och åt Funnel Cake och bara hade lite roligt! :) Kul att få ta med de på nått.
Hemma nu och ska väl kika på tv eller en film och sen är det sängen som gäller. Känner mig frusen och trött!
Skönt att gå och lägga sig tidigt. :)

Det ska visst vara kallt de närmaste dagarna så får se om jag kanske bestämmer mig för att leta mig fram till ett solarie eller nått.. ;) Lite färg måste man jue fixa nu!

Jaja..

Pusa,
Sanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sanna Narancic

Mamma till tvillingarna Oliver och Ella <3 Gift med min fantastiska man Miki.. Det här är delar av vårt liv. :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela