Sanna - Mitt i livet

Lördag 22/11

Publicerad 2008-11-23 04:22:22 i Allmänt,

Tid här; 22.02
Vädret idag; Soligt, 24 grader, blåsigt.

Gårdagen var inte speciellt spännande..

Jag och pojkarna skulle se på filmen jag hade köpt till de, Cat in the hat, och ha glass och popcornkväll.

Men inte ens 30 min in i filmen så börjar de busa och ha sig medans jag var ute i köket för att hämta mjölk åt de.

Dealen jag hade gjort med de var att de fick en chans att uppföra sig! Annars var det slut på filmkvällen och de fick gå och sova.. Det slutade med att de sov redan 21.15.

Tråkigt tycker jag.. för jag hade sett fram emot en mysig kväll med pojkarna.

Istället så fördrev jag tiden med att sitta vid datorn och läsa lite bok.. hade tänkt fortsätta med mitt album, men fick inte så mycket inspiration till det.


Idag vaknade jag vid 08.30 av att Bret stormade in i mitt rum..

Han gör det de dagar då pojkarna är lediga och han tycker att jag sovit tillräckligt länge. Haha
Masade mig upp ur sängen vid 09 och en timme senare satt vi i bilen och skulle få håret klippt på pojkarna.
De fick klippa sig i en sportsalong.. Allt därinne handlade om sport, inredning, tidningar, klipperbjudanden osv!
Sedan tog vi en tur förbi DollarTree, en affär där allt kostar 1 dollar! Man kan hitta hur mycket som helst där.. :)
Pojkarna fick varsin leksak och jag kom ut med en liten, liten julgran.
Vi har också varit i Boca där de Swea hade organiserat ett svenskt Luciafirande. :) Alla pratade svenska och det fanns jättemycket svenska saker där. :)
Vi dansade runt granen till svenska julsånger och hälsade på tomten.
De hade glögg, köttbullemackor, räkmackor, pepparkakor, prinsesstårta och LUSSEBULLAR!! :)
Man kunde köpa svenskt godis så jag köpte mig lite Marabou choklad, Ahlgrens Bilar och så lussebullarna såklart.
Det var så roligt att se allt det där.. vi stannade inte så länge, men tillräckligt länge för att få med oss det nödvändigaste. Efter den trippen åkte vi och hälsade på Moffa Hugo och fikade kanelbullar och pepparkakor! Hur mysigt som helst. :)
När vi kom hem runt 16 tiden så kändes det som att klockan borde ha varit mycket mer.. Man kan jue inte säga så mycket annat än att vi har hunnit med en hel del idag..
Pojkarna gick ner för gatan för att leka med sina kompisar och jag och Kris åkte till Walmart för att handla mat.
Det slutade med att vi spenderade nästan två timmar i affären.. Haha. Hittade två tröjor som jag köpte.

Just nu väntar jag på att tiden ska gå lite så jag kan göra mig iordning.
David ska komma och hämta mig när han slutat jobba, 23.30, och vi ska visst ut. Det blir visst av i alla fall.
Jag skrev att han kunde jue förvarna mig i tid den här gången om det blev ändrade planer, som det blev förra helgen.
Haha.. tror att det kanske sved en aning. ;)
Jaja, klockan är jue snart 22.30 så det är väl bara att börja så man slipper stressa sen.

Hoppas att ni har haft en trevlig lördag och att ni sussar sött. ;)

Pusa,
Sanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sanna Narancic

Mamma till tvillingarna Oliver och Ella <3 Gift med min fantastiska man Miki.. Det här är delar av vårt liv. :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela