Sanna - Mitt i livet

Elmo..

Publicerad 2008-10-07 14:43:30 i Allmänt,

Okej.. när jag var hos Kris och John förra gången så var det en figur som stod ut lite mer än alla andra.
I USA kan man hitta många tecknade serier och dockor som ska lära barnen vad som är rätt och fel osv..

Elmo är en skrikande, röd, hårig liten docka som lär barnen rätt/fel, räkna, alfabetet mm.
Till en början hade jag jättesvårt för den skrikande, röda saken.. Men efter att ha sett filmen Elmos' Adventures in Grouchland ca 4 gånger om dagen under hela tiden var det svårt att inte fastna. :)

Här är är Elmo..



och här är låten som var min favorit från filmen.. eller vadå var?? Den är fortfarande min favorit.
Storyn bakom är att Elmo tappar sin bästa vän Blanket, som är hans filt och på vägen för att leta efter den så hamnar han på en sopptipp och träffar på Drottningen av den tippen.
Bret och jag brukade alltid sjunga den här tillsammans och dansa oss trötta! :)



Jag vet att jag är lite egen ibland.. ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sanna Narancic

Mamma till tvillingarna Oliver och Ella <3 Gift med min fantastiska man Miki.. Det här är delar av vårt liv. :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela