Sanna - Mitt i livet

Torsdag 16/10

Publicerad 2008-10-16 16:41:23 i Allmänt,

Sitter här i butiken på stan och väntar på att tíden ska pasera..
Har redan jobbat ungefär 6 timmar då jag hunnit med att spendera förmiddagen i Tuna Park också.
Jag vill gå hem nu.. Haha
Idag har jag haft besök efter besök från kända ansikte, vilket alltid uppskattas.. :)
Kajsa var här, hon ska åka till Irland och ha det bra ett par dagar.. Lyllos henne.
Sen tittade Sara in också. Råkade skrika till när jag såg henne eftersom hon var den sista människan jag förväntat mig att se i och med att hon flyttat till Stockholm, men nu var hon hemma på blixtvisit.
Sen var Lela och Laura också här och tjattrade lite grann och så har jag hunnit med att träffa Jan och Philippa också.
Alltid roligt att träffa på folk man känner. :)

Det känns som att de närmaste dagarna är fyllda med saker att göra.. eller det kanske inte bara känns som det, utan det är nog faktiskt så.
Imorn jobbar jag både i Tuna Park och Nybron och på lördag är det tidig morgon då jag och mamma ska vara ute på loppisen i Hälby och sen jobbar jag på kvällen igen.
Tänkte om man kanske skulle ta en sväng förbi Dijana innan jobbet på lördag. Hon har en liten fest och det skulle jue vara roligt att bara gå och 'hänga' en stund.
Det är så synd det där egentligen.. att när man äntligen börjar träffa folk igen så är det jobb eller annat som kommer i vägen.. Eller alltså, det är jue bra att ha ett jobb, men det är inte lika lätt att göra saker då.
(Nu pratar jag förstås om ett helgjobb, som det som jag har..)
Eller som nu när jag ska åka iväg igen.. Dijana var så söt och frågade mig häromdagen om jag måste lämna de igen.
Det kändes lite dåligt faktiskt.. Men som jag sagt till alla andra så kommer jag jue snart hem igen. Det handlar jue bara om drygt tre månader den här gången och det går jue faktiskt snabbt.
Det är jue bara att titta på hur fort det senaste året har gått.

Jag har fortfarande svårt att fatta att det var i år jag bodde i Amsterdam.
Det känns verkligen som en evighet sen.. Helt sjukt! Men jag har jue inte varit i Sverige i mer än i snart 4 månader.
Konstigt nog känns det inte riktigt som jag åkte.. Men sen ska man förklara varför man inte kommer ihåg vissa händelser och då inser man att man faktiskt inte var hemma då.
Hur funkar det här med tidsuppfattning egentligen?? Min uppfattning om tid har varit ganska konstig under de senaste åren.. Det började under 2006 då de där tre månaderna kändes mer som ett år.
Och sen dess har det nog varit lite vridet helt enkelt. Ibland kan jag tycka att tiden går jättelångsamt och andra stunder så känns det som att man knappt hinner med.
Det är konstigt det där.. Mest illa är det när dagarna börjar flyta ihop och man inte riktigt kan hålla isär de.
Men det blir väl så ibland..

Jaja, nu ska jag ta en cigg..
Känner jag mig rätt så hinner jag väl trycka in ett inlägg till innan det är dags att gå hem.'
Som sagt.. tankarna snurrar jue bara.

Pusa,
Sanna












Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sanna Narancic

Mamma till tvillingarna Oliver och Ella <3 Gift med min fantastiska man Miki.. Det här är delar av vårt liv. :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela