Sanna - Mitt i livet

Va faan..

Publicerad 2008-09-09 23:31:10 i Allmänt,

Det är konstigt hur vissa människor kan ha en sån otrolig påverkan på en..
Det finns de som påverkar dig positivt och de som påverkar dig negativt.
Om en person påverkar dig negativt är det bra om man gör sig av med de människorna.
Man ska omge sig med människor som har en positiv påverkan på en!
Det är väldigt viktigt.. för varför ska du omge dig av människor som trycker ner dig och får dig att må dåligt?

Anlednigen till att jag drog upp det här ämnet är för att jag hade ett samtal över msn med en person som verkligen hade en stor inverkan på mitt liv.. konstigt nog.
Michiel, holländaren, tillsammans med Boy som jag träffade under min semester i Kroatien förra sommaren är två personer som har haft en positiv inverkan på mitt liv.

När jag träffade de trodde jag att de var snobbiga, överklasspojkar som tyckte om att spendera pengar.
De såg ut som såna..
Men när jag lärde känna de så insåg jag att de var två helt vanliga, hårtarbetande killar som tycker om att njuta av livet.
Vi är som ur två helt olika världar.. Jag shockades många gånger av deras inställning och de shockades nog av mig.
Men vi kom alldeles utmärkt överrens.. Det kändes verkligen som att jag levde när jag umgicks med de..
Vilket inte jag hade gjort på väldigt länge.
Den sommaren var verkligen ett startskott för något helt annat..
Under hösten så njöt jag av livet och gjorde sånt som jag mådde bra av.
Blev en tripp till Amsterdam, en tripp till Stockholm och Helsingfors och jag kom på mig själv med att verkligen vara glad.
Att prata med Michiel är som att upptäcka nya saker hos dig själv hela tiden..
Jag insåg ganska mycket om mig själv under den hösten och det var startskottet till att äntligen ge mig ut och lära mig mer om mig själv och att verkligen våga!
Det är konstigt och går inte riktigt att förklara, men han ser det fina i livet och man kan inte låta bli att se det själv också.
Idag var inget undantag..

Det var definitivt en förälskelse med i bilden.. Men det hör inte hit.
Jag vet att jag har mycket att tacka både Michiel och Boy för.. och fortfarande idag så blir jag glad över att prata med de.
Det är, som sagt, såna människor man ska hålla fast vid. :)

Pusa,
Sanna

Kommentarer

Postat av: Eva

Publicerad 2008-09-10 22:49:08

Ah, känslan du beskriver är ju helt underbar! Det är i den världen jag har levt i den senaste månaden och som jag kämpar som 17 att hålla fast vid!

Kramisar

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sanna Narancic

Mamma till tvillingarna Oliver och Ella <3 Gift med min fantastiska man Miki.. Det här är delar av vårt liv. :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela