Sanna - Mitt i livet

Söndag 5/4

Publicerad 2009-04-06 06:37:35 i Allmänt,

Har inte orkar blogga på riktigt de senaste dagarna..
Det har varit ett par ganska lugna dagar och jag har mest spenderat tid med familjen här. :)

I fredagskväll hade jag en lugn skön kväll med film eftersom jag lovat att jag på lördagar ska följa med och titta på när pojkarna spelar flaggfotboll (amerikansk fotboll utan tacklingar). Att se hur pojkarnas ögon verkligen lyser av förväntan när de frågar om jag ska följa med och titta på de gör det så otroligt svårt att säga nej.. Haha. Dessutom så är det faktiskt riktigt roligt, de är jätteduktiga! :)

Vi har haft jättevarmt väder de senaste dagarna, +30-35c, och det krävs inte mycket för att man ska bli varm.. Pojkarna badade i poolen igår och jag kastade massa vatten på de och helt plötsligt kommer de och omringar mig och kastar i mig i poolen med kläderna på!! Det var inte så kallt som jag trodde. Så det blev en massa lek i poolen en stund. Det var riktigt roligt.. :) Det var menat att jag skulle åka till Miami med David och hans kompisar under kvällen igår men planerna ändrades och jag gick för att sova istället. :)

Lugnet har fortsatt idag.. :) Promenad i stekheta solen, poolbad och film!
Farmor Carole har varit på besök här idag.. jag tycker om henne hon är rolig! :) Lite svårare att prata med henne i dagens läge då hon fortfarande lider av eftersviterna av en stroke, men hon är go! :)
Ligger i sängen nu och funderar på om jag ska kolla på en film innan det är sovdags..?
Nee, det är Sex and the City på tv.. det kan vi titta på istället! :)

Så ja.. en liten update på vad som hänt, inte mycket med andra ord. Haha

--------------------------------

Förövrigt så måste jag verkligen göra nått åt min kropp och vikt..
Själv har jag jue känt länge att jag inte trivs och mår bra men inte orkat göra så mycket åt de.. Däremot så säger alla andra att man inte alls behöver göra nått.. för man är så fin i alla fall!
Vilken lögn.. folk säger bara det för att man inte ska må dåligt! Eller ännu sämre kanske man ska säga. Men det hjälper jue knappast!
Nu är det jue så att det finns inga människor i den här världen som är ärligare än barn!
Och igår så talade lilla John (8 år visserligen, men fortfarande ett barn) om för mig, med ord jag inte tänker återberätta, att jag är tjock!! Japp.. nu vet jag!
Det finns inget, som någon kan säga, som kommer att få mig att tänka annorlunda nu, tyvärr.
Så det är verkligen dags att göra något åt det..
Promenade, yoga, sit-ups och allt annat som man kan tänka sig! Och det får vara slut med allt skit! Jag har slarvat lite de senaste dagarna.. bara för att det varit helg. Den svenska chokladen i kylskåpet har lockat ganska mycket. Men nu får den skrika hur mycket den vill.. jag ska inte äta av den! Jag ger den till Bret istället! ;)


Japp.. nu har jag delat med mig av lite ångest också!

Nu ska jag titta på SATC.. sen ska jag sussa!

Pusa,
Sanna





Jag får ångest när jag ser gamla bilder på mig..
Vill jue se ut sådär igen!!

Kommentarer

Postat av: Lilian

Publicerad 2009-04-06 08:16:58

sanna nu får du ta och ge dig.. du är inte tjock.. inte ens lite mullig.. menar jag är mullig. min sambo är tjock.. gränsar till fet. lovar att din bmi är långt under det som är den övre gränsen för normal. http://viktklubb.aftonbladet.se/cm/2.10/2.112 där har dom en sån där bmi uträknare.. kan du se själv!

Postat av: lela

Publicerad 2009-04-06 16:50:01

I know that feeeeeling, aaa du dem där semester bilderna vill man gärna gömma undan.. såg mina för inte så länge sen =) loooord!!

Men jebiga.. hellre lite köttig en en pinne som inte kött har, som bara är äckligt smal! Så köttis keep up the good work och banta inte ihjäl dig, för då blir ja lessen =)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sanna Narancic

Mamma till tvillingarna Oliver och Ella <3 Gift med min fantastiska man Miki.. Det här är delar av vårt liv. :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela