Sanna - Mitt i livet

Måndag 16/2

Publicerad 2009-02-16 22:48:48 i Allmänt,

Hemma igen!! :)

Jag har ett par sköna dagar hemma hos moster i Finland. Bara varit med familjen, ätit gott, sovit, ätit och sovit lite till. ;) Mamma och jag åkte jue med båten över till Helsingfors i onsdags..
Vi hade en jättetrevlig kväll på min favoritbåt. Åt buffé och delade en flaska vin, dansade lite till orkester som spelade, drack några drinkar och självklart så sjöng jag karaoke. ;)
Killen som höll i det hela sa att 'Jag har jobbat med karaoke i 7 år och det där var nog det bästa jag hört!' Jag antar att det är nått han säger till en person varje gång det är karaoke, men det var faktiskt ganska roligt att höra! :)

Torsdagen spenderade vi i ett svinkallt Helsingfors. Det blåste och snöade och vi trodde att vi skulle frysa ihjäl!! Vi skulle vänta på pappa som var på möte med jobbet. Så vi fikade, kikade i affärer och försökte bara allmänt hålla oss varma.
Tillsammans med pappa åkte vi mot Hangö och moster och hennes man. Det var så roligt att träffa de igen!!
De här dagarna har jag bara haft det riktigt bra.. suttit i pyjamas redan redan vid 20 (svensk tid). Haha! Verkligen känt mig som en riktig pensionär, men det har verkligen varit skönt. :)

I söndags kom min andra moster och hennes man till Hangö. Med sig hade de min kusin och hans sambo.
Jag har inte träffat de här människorna på över 10 år!!! Så ni kan jue tänka er hur glad jag blev när jag äntligen fick se de.. Och jag fick mosters goda älggryta också till lunch! Det är inte ofta man får det!
Vi hade ett par trevliga timmar tillsammans innan det var dags för oss att åka mot Åbo för att slippa åka till båten mitt i natten sen. Vi bodde på ett Scandic-hotell mitt i centrum och jag passade på att träffa min 'gamla' kompis Andreas, som jag inte heller sett på år och dar! Vi gick till ett litet ställe och drack några cider, uppdaterade varandra på det senaste och bara hade trevligt.. Gick och la mig vid 01, vilket inte var så smart med tanke på att det var väckning 06 imorse!!
Frukost på hotellet och sen bar det av mot båten..
Jag hatar att åka dagbåt! Det är så otroligt trist och långtråkigt!! Finns jue ingenting att göra.

Jag åkte Silja Galaxy för första gången och det var väl inte nå speciellt med den båten..
De hade en dansgrupp kallad Dance Factory och jag måste säga att det var nått av det sämsta jag sett. De kan inte ha övat in rutinerna ordentligt, alla var huller om buller och osäkerheten lyste genom dansarnas ögon, rörelser osv. Jag tycker det är så otroligt oproffesionellt att visa fram en rutin som inte är slipad till det bästa de kan få fram. Dessutom så såg dansarna jättegamla ut. Jag blev grymt besviken på det!! 

Annars har dagen varit helt okej.. bara tagit det lugnt tillsammans med mamma och pappa!
Snart dags för sängen tror jag bestämt. Men ska nog kika på lite film först tror jag.

Pusa,
Sanna


Skål från buffén på Silja Line.. ;)

Kommentarer

Postat av: caroline

Publicerad 2009-02-17 08:41:38

Fin du är gumman... Hoppas du/ni haft det bra =) miss you pussss

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sanna Narancic

Mamma till tvillingarna Oliver och Ella <3 Gift med min fantastiska man Miki.. Det här är delar av vårt liv. :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela