Sanna - Mitt i livet

Söndag 4/1

Publicerad 2009-01-05 00:03:02 i Allmänt,

Tid här; 17.25
Vädret idag; Ösregnade imorse, sen sol och 27 grader. :)

Jahapp.. dagen igår bjöd på en del trevligheter. :)

Mestadels tillsammans med familjen.. det var en lugn och skön dag, vilket var väldigt uppskattat av mig eftersom jag känt mig rätt så låg de senaste dagarna, igår var inget undantag.

På kvällen däremot blev vi medbjudna av grannarna på pizza och bio. Det var samma grannar vars pappa fick alla att sjunga julsånger för resten av grannskapet.. :)
Vi hade en trevlig middag med pizza och sen såg vi Marley and me, med Jennifer Aniston och Owen Wilson.
Jag tyckte den var jättebra, skratta så jag grät stundtals.. och grät lite i slutet också. Haha
Pojkarna tyckte däremot inte att slutet var så trevligt, vilket jag kan förstå.
När jag kom hem läste jag lite bok och somnade som en stock..

Imorse vaknade jag vid 08 av att pojkarna skrek som dårar framför tvspelet.. :S
Kände mig relativt pigg så jag klev upp och erbjöd mig att fixa frukost till pojkarna så Kris och John fick sig en liten sovmorgon. En lugn morgon mycket regn..
Resten av dagen har jag bara slappat, känner mig sådär lagom pigg.
Ligger och kollar på S.W.A.T som visas på tv.. hade gärna velat göra nått idag, men det verkar som att alla andra jobbar.
Man kan inte alltid få som man vill. ;)

Som sagt har jag känt mig ganska låg de senaste dagarna, men det blev nog bara alldeles för mycket den här veckan.
Med mensvecka, saknaden av familj och vänner och källan till min ilska/irritation/oro häromdagen så blev det alldeles för mycket bara.. Kroppen sa ifrån och därför är jag så trött.
Jag har därför också bara haft en lugn helg med så mycket vila som möjligt. :)
Imorn hoppas jag att det ska bli en ändring på mitt humör och kroppens mående! Jag ska ta mig ut på en promenad och förhoppningsvis steka i solen..
Pojkarna börjar skolan imorn så då blir det lite mer tyst här igen. Haha
Jag tycker verkligen om de här pojkarna, men 24/7 i två veckor blir lite väl mycket! ;)

Jag måste erkänna att jag faktiskt gav ett litet 'löfte' på nyårsafton..
Att försöka ha lite mer självdisciplin vad gäller ätandet!! (Förstår ni varför jag inte kunde tala om vad det var? haha)
Men jag kan stolt erkänna att det har gått väldigt bra fram tills nu.. :)
Inget småätande, inget skräp, inget småätande.. hur skönt som helst!!
(Hmm.. förutom igår då när jag åt pizza! Haha.. Men åt bara en bit så det känns inte som att gills).
Nu försöker jag istället äta frukt och grönsaker.. (minimorötter är jue så gott!)
Ska dock unna mig nått gått då och då.. bara det här funkar nu. Det är jue bara jag som kan se till att det gör det.

Jaja.. nu är det ute i alla fall! Kanske kan få lite hjälp/uppmuntran på traven från mina nära och kära.. ;)

Pusa,
Sanna

 Steve, jag och Jean (Junior) på Nyårsdagen.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sanna Narancic

Mamma till tvillingarna Oliver och Ella <3 Gift med min fantastiska man Miki.. Det här är delar av vårt liv. :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela