Sanna - Mitt i livet

Lördag 16/5

Publicerad 2009-05-17 02:10:58 i Allmänt,

Gårdagen var tung.. Väldigt tung.
Mummo fick en fin begravning. Solen, som knappt har varit framme på flera veckor, sken så varmt och skönt och det kändes extra bra just igår. Krista, prästen, hade skrivit ett sånt fint 'tal' om Mummo och sammanfattat det vi berättade för henne på ett så bra sätt. Platsen som hon ligger på, brevid farfar, är så fin, där kan hon vila stillsamt. Men usch va jobbigt det var att säga hejdå. Tårarna sprutade och jag trodde inte att benen skulle orka hålla upp mig där ett tag. Mina skuldkänslor och även sorgen var stor. Det är det fortfarande, fast man är mer tom just nu.

Efter begravningsceremonin åkte vill till Kyrkans Hus för att ha en minnesstund.
Smörgåstårta och fika stod på menyn och det var så roligt att träffa alla människor som kom. Endel som man inte träffat på år och dar dessutom.
När vi avslutade i Kyrkans Hus så åkte vi hem. När jag klev in genom dörren blev jag alldeles rusig av att se alla skor som stod i hallen. Jag tycker så otroligt mycket om när vi alla samlas under ett och samma tak. Självklart är det tråkigt att det mest sker under omständigheter som just igår, men jag är glad om vi ses ibland i alla fall.
Pappa och mammade lagade mat, grillat, åt oss alla och vi hade verkligen trevligt.
Farbror Veijo var extra saknad under gårdagen måste jag säga.

Kvällen spenderade jag sen med tjejerna hemma hos Carro. Det var mysigt att träffa de och mest bara vara. Carros lilla lägenhet är faktiskt mysig och jag sov över där.

Idag har jag känt mig ganska uttömd på kraft och tung i huvudet.
Så det var inte så lätt att jobba ikväll kan jag meddela. Speciellt inte på ett nytt ställe. Men det har gått bra ändå. Eurovision har visats på tv medans jag har jobbat och jag tycker att Norge hade en bra låt och det känns helt okej att de vann. Men jag har haft jättesvårt att hitta en favorit. Det var så många bra bidrag i år.
Har varit hemma i en timme nu och ska alldeles strax gå och sova.
Imorgon hade jag tänkt gå till kyrkan på Gudstjänst så det blir en tidig morgon.



Farväl Mummo..



Jag saknar henne redan..




Delar av släkt och vänner




Kusinerna




Här kan hon vila i frid!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sanna Narancic

Mamma till tvillingarna Oliver och Ella <3 Gift med min fantastiska man Miki.. Det här är delar av vårt liv. :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela