Sanna - Mitt i livet

Dag 8 - Ett ögonblick

Publicerad 2010-12-09 12:59:54 i 30 dagar med Sanna,

Det var svårt att bara välja ut ett ögonblick men..


15 april, 2009, vaknade jag upp hemma hos Kristina och John i Florida.
Min farmor hade legat på sjukhus i två dagar pga cancer i magen.

Jag loggade in på msn och kollade hotmail som vanligt.
Det var nästan alltid någon online från familjen och jag försökte få kontakt med mamma och pappa för att få höra om det fanns några nyheter angående farmord.
Min hemresa från Florida hade fått framläggas 1 månad eftersom jag verkligen ville komma hem och vara med familjen just den tiden.

Samtidigt som jag kikade runt på nätet så gick jag in och tittade i lillebrors bilddagbok.
För den här dagen hade han laddat upp en bild på farmor och skrivit något i stil med "R.I.P farmor".

Den där paniken och chocken som kom över mig går inte riktigt att beskriva.
Jag försökte skicka meddelande på msn, det kom inget svar..
Tillslut fick jag tag på familjen via telefon och pappa berättade att farmor gått bort.
Jag sjönk ner på köksgolvet i Florida och bara grät. Det kändes som att någon hade dragit undan benen för mig.

Mina tankar gick tillbaka till samma dag fem år tidigare, då jag var på samma plats och fick höra att min farbror gått bort.
Jag visste inte då att det var samma dag det hade hänt utan visste bara att det var runt samma tid.
Tanken som gick igenom huvudet var;

Inte igen



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sanna Narancic

Mamma till tvillingarna Oliver och Ella <3 Gift med min fantastiska man Miki.. Det här är delar av vårt liv. :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela