Sanna - Mitt i livet

Dag 9 - Min tro

Publicerad 2010-12-09 18:02:57 i 30 dagar med Sanna,

Jag började sjunga i kyrkokör när jag var väldigt liten..
Söndagar blev en sån dag då jag var uppe tidigt och sjöng på gudstjänster, därmed blev kyrkan en ganska naturlig del i mitt liv.
Jag vill påstå att jag är kristen.. kanske inte en 'god' kristen, då jag faktiskt svär, dricker, ljuger (ibland), röker och allt det där andra som man inte ska göra.
Men jag vill säga att jag tror på en högre makt och även om jag kanske ifrågasätter Gud ganska ofta så är det ändå Gud jag vänder mig till när jag ber i mina stunder av panik och ångest.
På något sätt så ger det mig lite ro när jag behöver.

Jag är konfirmerad..
Som många andra gjorde jag det nog inte för presenterna utan mer för gemenskapen.
Det var en av de roligaste tiderna i mitt liv.. även om det förde med sig en del skandaler också.

Sen tror jag däremot lite grann på andevärlden, skyddsänglar osv..
Många säger att en tro på Gud och tron på andevärlden säger emot varandra men det bryr jag mig faktiskt inte om.

Jag tror på det sättet jag vill tro på.
Det är Min tro.. och ingen annans.


Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2010-12-10 14:07:45

Det är rätt du får tro på det du vill;) och hur du vill...

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sanna Narancic

Mamma till tvillingarna Oliver och Ella <3 Gift med min fantastiska man Miki.. Det här är delar av vårt liv. :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela