Sanna - Mitt i livet

Ledig onsdag

Publicerad 2011-02-10 00:31:38 i Allmänt,

Startade dagen med att sova länge, vilket i och för sig inte är så ovanligt när jag har en ledig dag. ;)
Sen har jag städat hela lägenheten, nu är det rent och fint här hemma. Härligt.
Fortsatte dagen med att åka till Willys och "storhandla". Det var inte menat att jag skulle göra det men det bara blev så. Kylskåpet behövde fyllas på, speciellt med tanke på att både jag och Miki kommer att vara hemma, lediga, ett par dagar nu. :) (Eller ja, jag är ledig och Miki är sjuk)

Gabi kom över för att hälsa på så vi har lagat mat.
Det fick bli hemmagjorda klyftisar, morötter och lök i ugnen och sen tunna kycklingfiléer. Gott blev det. :)
Vi hade en trevlig stund och det blev lite fika efteråt.
Annars har kvällen varit lugn och vi har mest legat på soffan. Riktigt skönt har det varit. Jag gillar lediga dagar. Och ännu bättre känns det eftersom det är ledig imorn också.
Ledig två dagar efter varandra har jag inte varit på jättelänge! Så jag njuter verkligen. :)

Jag har spenderat kvällen med att försöka leta efter en byrå och en bokhylla.
Byrån vill jag ha i sovrummet och tanken är att den ska ersätta tvbänken vi har för tillfället. Vi behöver lite extra förvaringsutrymme. Bokhyllan ska självklart stå i vardagsrummet, då det känns lite grann som att det fattas något. Men jag vet inte riktigt vad för slags bokhylla jag vill ha. Den får inte vara alltför stor då vi inte har så mycket plats men vi behöver ändå där.
Funderar på om jag ska köpa en Expedithylla, inte ens sån jättestor utan några smådelar bara?
Kanske köpa två delar och sen sätta de mitt på väggen, fast i olika lägen, hur låter det? Vill ju egentligen bara ha något litet, mest för att kunna förvara vissa saker som jag inte hittar någon annan plats för.
Kanske ska planera in en tripp till IKEA i helgen när jag ändå är ledig? :)
Har ni några tips?

Det känns som att jag hela tiden har något som jag vill göra här hemma. Och det går ju inte fort just nu med tanke på att ekonomin inte är den bästa när man är student. Men det får ta så lång tid som det gör. Sakta men säkert så blir det lite mer ombonat här hemma. :)
Miki säger att han gillar den spartanska stil (läs: ungkarls stil) som han hade här hemma men jag tror att han faktiskt gillar när jag pysslar och har mig, även fast det inte händer så ofta. ;)

Jaja.. Imorn ska jag försöka ta mig ner på stan och börja med min undersökning som jag ska göra till kursen Omvärldsanalys. Jag ska försöka ta reda på vad Eskilstunabor har för frukostvanor. Alltså äter de frukost hemma vid köksbordet eller tar de en frukost på fiket eller på Pressbyrån.
Hur gör ni? Vad tror ni är det vanligaste?

Nej, nu börjar det bli dags för sängen, lite sömn skulle nog inte skada.
Sussa sött! :)

Kommentarer

Postat av: rogic

Publicerad 2011-02-10 11:26:50

Åker du till ikea i helgen så vill jag följa med :D

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sanna Narancic

Mamma till tvillingarna Oliver och Ella <3 Gift med min fantastiska man Miki.. Det här är delar av vårt liv. :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela