Sanna - Mitt i livet

Nytt (skol)år, nytt liv

Publicerad 2011-09-18 18:17:29 i Allmänt,

Hej fina människor!! Nu har jag försummat er tillräckligt tycker jag. Dags att ta tag i uppdateringen med andra ord! Och nog har jag en del att berätta för er!

Först och främst kan jag berätta att jag och Miki är förlovade!!
I Kroatien, sista kvällen som mina föräldrar var med oss, så gick han ner på knä och frågade om jag ville gifta mig med honom! Jag är jätteglad och det känns som en "dream come true". :)



Jag fick en jättefin ring.. Hade inte alls förväntat mig nått sånt men älskling överraskar ibland. :)



Jag är verkligen världens lyckligaste tjej!!

Så nu planerar vi alltså bröllop för nästa år. Augusti är det tänkt men med den gästlistan vi har fått fram är det svårt att hitta den perfekta lokalen. Och jag vågar med andra ord inte boka kyrka innan jag hittat en plats för festen. Så nu får vi helt enkelt se hur vi löser det hela. Tanken är att det ska vara löst nästa vecka eller allra senast veckan efter det.

Det här betyder självklart att ni som fortsätter följa mig kommer att få läsa en hel del om bröllop och planering. Men det får ni nog stå ut med under det närmaste året. ;)

En annan sak som har hänt är att jag har slutat jobba i restaurang!
Jag jobbar, sen 1 september, som säljare på Aperam Stainless Services & Solutions Nordic AB. Jag blev erbjuden en tjänst på 60 % fram till maj och det är klart att jag tog den.
Jag jobbar alltså dagtid numera och får chansen att känna mig som en "normal" människa för ett tag.

Skolan startade i en rasande fart i augusti och vi har redan haft examination i två kurser. Det har alltså varit en hel del att göra den senaste tiden. Inte mycket tid till att stanna upp och tänka utan mer eller mindre full fart hela vägen.
Nu börjar det dock lugna ner sig och vi kommer resten av terminen att läsa en kurs i taget.
Det har inte varit det lättaste att kombinera ett nytt jobb med skolan och alla inlämningar, grupparbeten och tentaplugg men det har gått. Kommer inte att få högsta betyg i alla ämnen som jag siktat på men kommer definitivt att få en examen, det känner jag på mig, och det är väl det som är huvudsaken. :D

Jag är för tillfället sjuk.. Har känt mig rätt hängig den senaste tiden och nu har jag tappat all ork. Blir hemma från skolan imorn för att kurera mig så jag orkar med resten av veckan.
På tisdag har vi en gästföreläsare på Projektledningen som kommer bli grunden för det examinationsarbete vi ska göra i den kursen.. Vi ska leka projektledare i några veckor alltså. Hoppas på att jag ska känna mig bättre så att något går in av det som sägs. För tillfället känns det mest som att allt går in genom ena örat och ut genom det andra, huvudet känns överfyllt av någon anledning. Men det ska nog också bli bra. :)

Nee.. nu ska jag lägga mig framför tv:n. Ville bara uppdatera er om vad som hänt den senaste tiden och säga att jag SKA bli bättre på att skriva.
Funderar på om jag skulle gå över och börja skriva på wordpress istället, vad sägs om det? Har skaffat ett konto och försöker förstå mig på det men det går sådär just nu.. Vï får se hur det utvecklar sig.

Puss på er så länge!! ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sanna Narancic

Mamma till tvillingarna Oliver och Ella <3 Gift med min fantastiska man Miki.. Det här är delar av vårt liv. :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela