Sanna - Mitt i livet

Söndag 10/5

Publicerad 2009-05-11 00:01:47 i Allmänt,

Det gick jue jättebra att jobba igår.. Bara det att jag slutade inte förrän 03.15! Men vafasen jag var jue redan på jobbet och kvällen hade gått så vad gör ett par extra timmar??
Mycket tydligen! Med tanke på att jag inte jobbat restaurang på ungefär 10 månader och inte längre är van att stå och springa flera timmar i sträck så kändes det som att jag hade fått allt blod ner till benen.
Det stack en hel del när jag skulle somna med andra ord.
Men jag är jätteglad för att ha börjat jobba igen.. har inte så många pass än så länge men man vet aldrig, det kan bli mer än vad man tänkt sig.

Innan jobbet igår var jag även på en fika hemma hos Hugo, Kristinas pappa. Han var hemma i Sverige och hälsade på ett par dagar innan han åker tillbaka till Finland. Fick se hur han bodde och vi hade en trevlig pratstund. :) Han är verkligen go! Synd bara att det blev så konstigt när vi skulle ses och att vi inte hade lite mera tid.

Idag har vi varit i Mummos lägenhet och packat och tittat igenom hennes grejer.
Hon har så otroligt mycket att man knappt vet vart man ska börja. Idag har vi väl mest gått igenom födelsedags/julkort och även en himlans massa foton. Det är så roligt när man hittar gamla foton. En massa minnen dyker jue upp. Så de har vi skrattat gott åt. Men det har också varit jobbigt. Det är svårt att packa ihop en annan människas liv. Och vi är jue inte ens i närheten färdiga. Jag har redan fått en hel del saker från lägenheten och av hennes ägodelar. Bla en fin gammal kista, som hon haft så länge jag kan minnas, och bokhyllan, som faktiskt var min mammas tidigare. Sen är det jue en massa annat smått som jag fick äran att ta med mig hem.
Mummos poncho som hon älskade hamnade i mina händer. Det är jag glad för. Hon var så fin i den och inte har hon haft den länge heller. Men den luktar Mummo.
Prästen har varit här på besök också och vi har diskuterat begravningen, hon var jättetrevlig och jag fick ett otroligt bra intryck av henne. Hon stannade faktiskt i nästan tre timmar och pratade med oss. Och ja, jag har gråtit en hel del under hela dagen. Det har varit en ganska tungt och jag känner mig tung i huvudet.

Imorn ska jag tillbaka till lägenheten för att hjälpa till mer med packningen. Det känns nästan som ett evighetsjobb. Men det är roligt att spendera lite tid med familjen också.
Fredag är det begravning. Ser inte fram emot det alldeles för mycket. Men däremot så får jag jue träffa mina kusiner och övrig släkt och det är jue alltid lika trevligt.

Men nu måste jag nog sova..

Pusa,
Sanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sanna Narancic

Mamma till tvillingarna Oliver och Ella <3 Gift med min fantastiska man Miki.. Det här är delar av vårt liv. :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela