Sanna - Mitt i livet

Kroatien 2008

Publicerad 2008-08-11 00:30:58 i Allmänt,

Jaha.. ska man försöka sig på att sammanfatta årets semester!
Får se hur det går..

Tisdagen 29/7 landade jag senare än vad jag hade beräknat..
Trodde nästan att mitt bagage hade försvunnit också eftersom det tog sån otrolig tid för den att dyka upp.
Jag möttes av en otrolig värme men konstigt nog inget lugn i kroppen.. det där som brukar infinna sig så fort jag har klivit av planet..
Åkte med bussen till stan och tog mig till mitt boende.
Dumpade bara alla grejer och stegade raka vägen till stranden. Bada skulle jag göra!! :)
Eftermiddagssolen var så otroligt skön och det tog inte alls lång tid innan jag tog ett dopp.
När jag klev upp kände jag verkligen hur allt bara sköljdes bort och jag kände det där lugnet! Otroligt! ;)

Torkade till lite och gick till 'F' för att vänta in Malin som skulle komma runt 20.00..
Mötte upp henne och vi gick för att lämna hennes packning och sedan käka middag.
Det fick bli 'F' eftersom jag antog att de fortfarande skulle ha god mat. :)
Fel hade jag verkligen inte.. det fick bli soppa och en mijesana salata.. vi lyckades till och med dela på en pizza! Haha
En drink eller två blev det också men en relativt tidig kväll ändå.

 

Onsdagen så var det sol och bad som stod på schemat..
På kvällen tog vi oss en runda på Bacvice och en av klubbarna. Kanske blev lite väl hårt festande på en och samma gång med tanke på att man inte har festat ordentligt på ett bra tag.

  

Med tanke på att jag, dagen efter, hade årets näst värsta bakfylla!!
Det var längesen jag mådde så otroligt dåligt. Jag spydde verkligen. Och jag och Malin skulle sätta oss på en buss för att åka ner till Makarska, där Nermin, Adis och de andra var.
Den bussresan vad inte alls rolig kan jag tala om.. Timmen kändes mer som år innan vi var framme.
Fick bli ett dopp i havet och en plats i skuggan för att återhämta sig när vi väl kom fram.

Ett par timmar senare mötte vi upp grabbarna på Buba Beach, partystranden i Makarska.
Där var det fest.. :) Så otroligt mycket folk och bra musik som spelades på hög nivå.
Shakade en liten stund innan det blev dags att röra på sig.. Vi våldgästade Adis och Nermins hotellrum.
Så gulliga och snälla pojkar som lät oss göra det.
På kvällen var det meningen att vi skulle ut och festa men alla var så otroligt sega så det blev bara en drink och sen hemgång. Ändå var klockan typ 03 innan vi ens kom hem.

         

Vi spenderade dagen på Buba Beach och badade och solade.. Hur skönt som helst.
Fast varken jag eller Malin var på topp just denna dag. Bakteriekrock om man kan säga så kanske..? Haha
Men det blev en heldag på beachen och faktiskt en utekväll tillsammans med Adis och Nermin, men det var nyktert.
Trots det så hade jag trevligt.. Vi var på Petar Pan Club där det hade varit konsert med nån Kroatisk sångare.. så de spelade balkanmusik nästan hela kvällen sen.. :)

lördagen bar det av till Vodice för att möta upp Miki, Mika och Markus..
Det var segt att åka med bussen eftersom det var så otroligt mycket trafik på vägarna.
Normalt tar det ca 1 timme mellan Makarska och Split på den gamla vägen, men just denna dag fick vi åka 2 timmar.
Bara att ta sig ner till hamnen tog 30 min!!
Väl framme i Vodice blev det en liten power nap på stranden innan Miki ringde och talade om att de skulle komma och plocka upp oss..
De hade hyrt en Beach Buggie som de åkt runt i hela dagen!
Alla tittade verkligen när man kom förbi i den. Hahaha
Vi dumpade våra grejer på rummet och åkte iväg för att bada och äta middag.

   

Mika och Markus var helt döda och somnade på en gång när huvudena slog i kudden..
Jag, Malin och Miki däremot gick ut för att festa lite.. Hacienda stod på tur! :)
Förfestade lite på ett 'café' först och hade trevligt.. Servitören kom fram och bjöd på shots tillslut! Haha
På Hacienda var det skön musik och vi dansade hela kvällen. Fötterna var lite trött när det var dags att gå hem..
Blev inte mycket sömn den natten men det var det värt. Haha! Hade så jäkla roligt!!

    

Mika och Markus skulle göra oss sällskap tillbaka till Split och vi bestämde oss för att åka mitt på dagen och ta de första timmarna på stranden i Vodice för lite sol och bad.
Miki åkte tillbaka till Pridraga och hans föräldrar..
Bussturen tillbaka till Split var väl inte heller den roligaste. Alla var trött och det var varmt och det tog sin lilla tid.
Men väl framme var alla glada igen.
Adis kom också och mötte upp oss från Makarska så vi blev ett litet gäng.
Ingen orkade däremot med att festa på kvällen utan det blev lite smådrickande på en coctail bar och en massa skitsnack.

Det bestämdes också att vi på måndagen skulle gå ut tillsammans med Ivana, min och Malins favorit servitris från 'F' och att vi på tisdagen skulle styra kosan mot Pridraga för att hälsa på Miki.. :)

  

Måndagen kom och vi spenderade verkligen hela dagen på stranden..
När vi väl kom därifrån var alla helt yra av sol och värme, men det blev bättre sen mot kvällen.
Vi åt middag tillsammans och Adis var tyvärr tvungen att åka tillbaka till Makarska för att möta upp Vice och de andra.
På kvällen gick vi ut tillsammans med Ivana, våran underbara servitris..
Det blev en toppenkväll och vi hade så roligt!!



På tisdagen hyrde vi en bil.. Körde Markus till flygplatsen och rattade mot Zadar.
Mika skulle ta bussen till Zagreb därifrån.
När vi släppt av honom åkte vi mot Pridraga, mitt Paradis!! :) Snacka om att jag var glad!!! :)
Jag kan svära vid att ytterligare ett litet lugn la sig hos mig när vi kom dit.
Väl i Pridraga så badade vi och solade de sista soltimmarna för den dagen.
Mikis pappa grillade kött i mängder och allting var så otroligt gott. Mikis bror med familj kom också hem från deras resa under kvällen så det blev verkligen fullt hus.
Kul att träffa alla!!

Under kvällen kollade vi på stjärnorna nere på stranden..
Så mycket stjärnor som man kan se där har jag aldrig sett någon annanstans. Helt sjukt!
Underbart vackert!! :)
Pridraga är verkligen ett paradis.. Vackert, lugnt och stilla och man kan verkligen njuta av allt där! :)

Vi sov ut morgonen efter och spenderade dagen på stranden. Åt lunch tillsammans med alla och badade och solade lite till.. Sen blev det dags att ge sig av tillbaka mot Split.
Miki och hans bror följde med oss till bensinstationen och tog en fika först.

Det gick bra att köra bilen.. Det enda problemet vi hade var att hitta en ordentlig parkeringsplats.
Och det gjorde så att vi tillslut blev lite nervösa.. Haha
Men vi lyckades också med det tillslut.

            Jahapp så slutade uppladningen att fungera också.. :(

I alla fall..

De sista dagarna spenderade vi i Split och bara hade det bra..
Vi gick ut tillsammans med Ivana en sista gång på fredagen. Men det blev en tidig kväll för mig eftersom jag inte mådde alltför bra. :(

Igår, lördag, så badade och solade vi en stund och sen åt vi lunch på 'F', sen blev det en fika och en pratstund med Ivana innan det var dags att ge sig av till flygplatsen.
Vi mötte upp Miki och Luka som också skulle flyga hem.

Planet startade typ en timme efter utsatt tid och planerna som fanns på att kanske gå ut på kvällen krossades ganska fort.
Jag och Malin satt allra längst bak i planet.. Utan fönster och utan möjlighet att luta bak stolen.
Det var kallt som fasen i planet.. Tur att Miki hade packat ner sin jacka i handbagaget (jag hade skrattat åt honom en stund tidigare för att han hade packat ner en jacka på en resa ner till Kroatien, snacka om att jag fick bita i det sura äpplet sen.. haha). Men det gick ändå relativt snabbt med tiden.
Hemma i Stockholm var det kallt!! Vi fick åka hem med Ogi.. Massor snällt! :)

Malin följde med mig hem till Torshälla och sov över här..
Vi sov riktigt länge imorse kan jag lova! Skönt var det, men inte lika roligt att titta ut genom fönstret. :(

Är det någon som har orkat läsa ända ner här?? Haha
Hoppas på det i alla fall..
Det tog sin lilla tid att skriva ner allt! Haha

Men om man sammanfattar årets semester i ett par ord så skulle det vara;
sol, bad, fest, mys!

Sjukt nöjd måste jag säga! :)

Velika pusa
/Sanna

P.S.. Fler bilder kommer att finnas i bilddagboken sen. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sanna Narancic

Mamma till tvillingarna Oliver och Ella <3 Gift med min fantastiska man Miki.. Det här är delar av vårt liv. :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela