Sanna - Mitt i livet

Måndag 24/11

Publicerad 2008-11-25 05:36:14 i Allmänt,

Tid här; 22.55
Vädret idag; Ganska mulet med en sol som tittat fram, 26 grader.

Lördagkväll/natt;

David hämtade mig nån gång efter midnatt och vi åkte för att plocka upp Steve innan vi åkte till Miami! :)
Jag var alldeles mållös när vi åkte in i Miami! Det är så himla vackert.. :)
Väl framme mötte vi upp; JP, Stanley, Junior och Javid. Vi skulle på Space! I kön så visade det sig att tjejer har förtur så vi valsade bara genom kön, jag och JP. Jag fick sånt dåligt samvete som lämnade grabbarna utanför! Men de kom jue också in så småningom. ;)
Space har tre dansgolv med olika musikstilar. Det största golvet på första våningen spelar skön house och lätt trance.
De två dansgolven på övre våningen är mindre och indelat i RnB/HipHop och Reaggeton/Oldies..
Fast det kändes ändå som att musiken bytte rum emellanåt. Haha.
Det ena dansgolvet hade dessutom soltak som de hade öppet, vilket gjorde att man dansade under öppen himmel och kunde se alla fina, stora, upplysta byggnader utanför. Riktigt mysigt. :)
Kvällen bjöd på dans, dricka och skratt. Tyvärr blev JP utkastad då de kom på henne med att dricka och hon inte är 21 år. De är verkligen jättehårda med sånt här.. Som tur var så skulle Stanley ändå åka hem tidigare så han körde hem henne.
Vi åkte från Space och Miami nån gång efter 05.30. Vid 06.30 rullade vi in på Denny's parkering här hos oss och skulle äta. Dum som jag var så åt jag en Hamburgare.. precis som grabbarna!! Trots att de hade frukost.
Snacka om att jag mådde illa när jag ätit färdigt! Fick inte ner hela som tur var.. Men absolut sista gången jag äter en hamburgare till frukost i alla fall! Haha.
Tänk att jag hade kunnat ätit ägg och bacon eller nått annat klassiskt istället.. Hmh!
Hade världens skrattattack inne på restaurangen också.. Kunde verkligen inte sluta och varje gång jag försökte så räckte det med att jag tittade på Steve så började jag igen och då började han skratta också. Fick såna kramper i magen!!
07.30 klev jag in genom dörren här hemma. Då var Kris och barnen redan uppe.. Kändes sådär bra att säga God morgon och God natt på samma gång. 
Men jag hade en jätterolig kväll.. Alltid kul att träffa nya människor och se nya ställen. :)
Jag låg och sov redan innan klockan slagit 08. David hade skickat ett mess och jag hade inte ens hört det. ;)

Söndag;

Jag blev väckt av Melisa, som ringde, vid 11.30. Vi skulle åka till Sawgrass Mall, det 2:a största köpcentrumet i Florida.
Hon skulle komma och hämta mig vid 13 var det tänkt.. så det var bara att kliva upp.
Kan säga att tröttheten inte var så lätt på mig igår! Haha
Mina föräldrar ringde också.. så jag pratade med de en stund! Alltid trevligt att prata med de. :)
Söndagar är det tradition att Moffa och Farmor kommer över på middag och så var även fallet denna söndag.
Melisa, som var sen som vanligt, kom inte förrän vid 15 och hämtade mig och vi åkte, tillsammans med hennes faster, till Sawgrass. Det är verkligen ett enormt köpcentrum, format som en alligator är det också!
Det tar flera timmar att bara gå igenom en del!
Jag hittade min klänning till bröllopet och min födelsedag. Blev helt motsatt till vad jag tänkt mig att jag skulle ha.
Men den är jättefin! En blå liten sak.. ;) Får se om jag kanske hittar nått annat att ha istället.. Haha.
Kvällen spenderade jag med att bara läsa bok och ta det lugnt. Skönt det! :)

Idag; 

Vaknade sent.. men eftersom det var mulet så tycker jag inte att det gjorde så mycket.
Dagen har inte bjudit på så mycket faktiskt.. men det har ändå varit en ganska uttömmande dag.
Jag var ensam hemma med Bret medans alla andra var på andra håll och Bret fick en riktig 'meltdown'.
Han blev arg och ledsen och grät och skrek och slog..
Vanligtvis när han gör det så kramar man om honom och ser till att han lugnar sig. Säger att allt är okej och kanske sjunger nått. Oftast så är det så att han har ont någonstans, men inte kan säga vart, eller så är han trött.
Idag hjälpte absolut ingenting!! Han var otröstlig i en halvtimme!! Jag lyckades lugna honom ett par minuter men sen var det igång igen.. Snacka om att det var hjärtskärande att se och känna att inget man gjorde hjälpte.
Lyckades tillslut få honom lugn genom att sätta på Alvin and the ChipmunksYoutube.
Efteråt var både jag och han helt slutkörda och vi låg brevid varandra på sängen och kollade på en massa avsnitt av Barney. Jag tror att han hade magknip eller så är det någonting med hans tänder som gör att han får ont.
Resten av kvällen har varit lugn och Bret somnade, som vanligt på senaste tiden, i min säng till Barney.
Jag ska lägga mig och läsa lite men tror inte att jag kommer att hinna speciellt långt. Mina ögon orkar inte alls hålla sig uppe längre..

Imorn måste jag bestämma om jag vill ha en 'fri' dag eller om jag ska ta den på onsdag istället.
Brukar jue ha min dag på torsdagar men nu i veckan så är det Thanksgiving. Min andra amerikanska helgdag som jag ska få uppleva under den här gången. :) Det ska bli mysigt!
Dagen efter, fredag, så är det rea överallt och de flesta affärer öppnar redan klockan 04-05 och alla köar för att få de bästa grejerna till lägsta priserna. Dagen kallas för Black Friday (Svarta Fredagen) intressant namnval.
Jag och Kris ska ge oss ut i djungeln.. Haha. Det ska bli intressant att se också.
Kanske kan hitta några bra julklappar. :)

Nej.. nu måste jag verkligen sova!!

Pusa,
Sanna

P.S.. Jag saknar er hemma.. det vet ni va? :)



Jag är en trädkramare ibland.. ;)
Jag har förresten uppdaterat båda mina bilddagböcker med bilder så kika in där!

 

Kommentarer

Postat av: Eva

Publicerad 2008-11-25 11:51:53

Låter som om det var värsta roliga kvällen i Miami jue!!! :D Jag vill oxå åka dit o parta någon gång!

Måste bara tacka och bocka över att du skämmer bort oss alla med massvis med bilder och blogginlägg så att vi med kan leka att vi befinner oss i värmen :P

Ha det bäst vännen!

Kramelikram

Postat av: Pierre

Publicerad 2008-11-26 11:30:09

Miami! Vilket lyx. Här är det snöslask, mulet och +1. Det närmaste lyx jag kommer i dag är att kanske få åka till Måsta och handla en pizza. Ja snacka om skilda världar :)

Postat av: Kati

Publicerad 2008-11-27 22:50:52

Låter härligt med utekväll i Miami :) Ha det bra!

Postat av: Anonym

Publicerad 2008-11-28 14:31:07

fin bild:)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sanna Narancic

Mamma till tvillingarna Oliver och Ella <3 Gift med min fantastiska man Miki.. Det här är delar av vårt liv. :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela