Sanna - Mitt i livet

Vågar du vända ryggen till?

Publicerad 2009-02-06 01:39:42 i Allmänt,

(Jättetrevligt att det här inlägget publicerades havlfärdigt igår..)

Jag har spenderat kvällen tillsammans med Carro..
Vi var hemma hos hennes mamma en stund och sen åkte vi hem till henne. Kollade på Chris Rocks turné-film.
Alltså den där människan är så rolig att man dör av skratt. De enklaste skämten kan bli hur roliga som helst när han uttalar de, bara för sättet han säger det på.

Borde verkligen ligga och sova just nu men kände att jag bara ville skriva ner några rader..
Jag har kommit underfund med att mitt fina humör beror på att jag kommit till insikt med så många saker. Jag har äntligen insett att jag klarar mig så mycket bättre utan vissa människor i mitt liv.
Att intriger, 'back stabbing', lögner, dubbelmoral och drama inte är något jag orkar/vill befatta mig med.
Jag har, med risk för att låta klyschig, vuxit som människa och insett vilket bra liv jag faktiskt har. :)
De människor jag har runt omkring mig får mig att må bra.. jag tänker inte leka lekar med någon och har inget behov att ha människor som inte vet hur man behandlar och beter sig mot andra, i min krets.
Människor som dömmer och kastar skit på andra och som tror att de är helt fläckfria själva är inga personer jag vill vara i närheten av och det är med stor glädje jag kan meddela att jag definitivt släppt en massa 'skit' nu.
Det är självklart synd att det tagit sån tid.. men det måste väl få göra det ibland. :)
Jag är starkare idag och jag låter inte någon trampa på mig utan att jag trampar tillbaka. Om du inte tycker om det jag har att säga så kan du lika gärna sluta lyssna.. för jag kommer ändå säga det. Även om det kanske sårar.

Jag har litat på många människor i mitt liv.. Människor jag verkligen respekterat och aldrig trott riktigt illa om.
Men så en dag så sitter den där fina kniven mitt i ryggen på mig och jag inser, alldeles försent, vad det var för en människa jag hade att göra med. Det är då du måste bestämma dig för om det är en person du vill fortsätta ha i din omgivning. Är det värt det?
Det är sorgligt.. för jag har haft höga tankar om många av dessa personer.
Vet du vad du har för människor runtomkring dig? Vågar du vända ryggen till?

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sanna Narancic

Mamma till tvillingarna Oliver och Ella <3 Gift med min fantastiska man Miki.. Det här är delar av vårt liv. :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela