Sanna - Mitt i livet

Dag 5 - Vad är kärlek

Publicerad 2010-12-06 22:23:19 i 30 dagar med Sanna,

Ja, jag har varit slarvig med min blogglista så nu kommer det en massa på en och samma gång. Jag måste jue komma ikapp så att säga. ;)


Vad är kärlek?
Kärlek är någonting stort. Någonting vackert. Någonting svårt.
Kärlek kan visa sig på många sätt, till pojkvän/flickvän, familj, vänner, djur.. Ja, ni förstår. 
Men att verkligen definiera begreppet kärlek är inte alltid så lätt.

Kärlek för mig är ömsesidig respekt, osjälviskhet, glädje, värme.. Åh, jag skulle kunna fortsätta i alla oändlighet!!
När jag pratar om osjälviskhet menar jag inte att man ska glömma bort sig själv, utan att man kanske ibland, utan att ifrågasätta allt, lägga sin egna vilja åt sidan och göra det som gör den andre glad. Förstår ni vad jag menar?

Själv är jag en person som, när jag väl gör det, älskar med hela hjärtat.
Det är självklart både på gott och ont kan man säga.
Att lämna ut sig själv till någon annan kan kännas lite läskigt och det är en risk man tar men tänk på hur mycket man kan få tillbaka.
Ett tag var jag lite "stängd" känslomässigt. Jag hade lite svårt att öppna mig för nya människor och tog några steg tillbaka varje gång någon kom lite för nära.
Det känns helt konstigt att tänka tillbaka på det för jag har alltid varit en så öppen människa men jag var rädd för konsekvenserna om jag öppnade mig alltför mycket.
Lyckligtvis har jag kommit över det, mer eller mindre i alla fall.

Usch, det här känns verkligen som ett "blaj" inlägg.
Poängen är väl att kärlek är svårt.. men när det slår rätt, med vem det än är, så kan det vara något otroligt vackert. Alla människor förtjänar att älska och att vara älskade.

Jag försöker tänka att;
"Det är bättre att ha älskat och förlorat, än att aldrig ha älskat"


Kärleken är för alla..
Men vad du än gör så känn efter hur du känner. Vad du än känner


♥ 

Kommentarer

Postat av: anastasia

Publicerad 2010-12-06 23:39:34

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sanna Narancic

Mamma till tvillingarna Oliver och Ella <3 Gift med min fantastiska man Miki.. Det här är delar av vårt liv. :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela