Sanna - Mitt i livet

Förberedelser

Publicerad 2012-03-07 23:17:55 i Bröllop,

Med bröllopet går sakta men säkert framåt. :)
Gästlistan är nu helt färdig och inbjudningarna ska beställas vilken dag som helst - nej, de har inte gått ut än. ;P Men de korten vi valt är så fina, enkla men söta. :D

Förra fredagen var vi och träffade Fader Michael i kyrkan. Han har lovat att förbereda oss eftersom Monsignor Biletic, som ska viga oss, jobbar i så många olika städer och inte riktigt har tid. Vi måste alltså gå på en s.k Äktenskapskurs innan vi får gifta oss och förra veckan var första gången av fyra. Fader Michael tog fram ett häfte, lika stort som ett nationellt prov ungefär, med frågor som vi ska besvara under våra möten. Det var koncentration på hög nivå för att inte svara fel.. ;) Vi fick också med oss ett häfte med frågor och svar som förklarar katolska kyrkans syn på äktenskap. Den ska vi läsa till nästa möte och mer eller mindre lära oss.
Det är alltså inte det lättaste att gifta sig i katolska kyrkan men det blir nog bra. ;)

Nu är det lite mer än 5 månader kvar till bröllopet så nog kommer det bli mer uppdateringen ju närmare vi kommer. Börjar bli riktigt pirrigt nu. ;)

<3

Kommentarer

Postat av: gabi

Publicerad 2012-03-08 20:40:35

haha men fy fan vad löjligt, jag tror fan jag gifter mig i svenska kyrkan om det ska vara som en jävla tenta innan man får gifta sig haha

Postat av: Sanna

Publicerad 2012-03-11 20:19:51

Haha.. ja, det var lite min tanke också.

Men det blir nog bra i slutändan. ;)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sanna Narancic

Mamma till tvillingarna Oliver och Ella <3 Gift med min fantastiska man Miki.. Det här är delar av vårt liv. :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela