Sanna - Mitt i livet

Det händer grejer

Publicerad 2013-02-27 00:38:53 i

Oj, nu var det ett tag sen jag skrev sist igen. Här kommer en liten uppdatering..

Bebisarna mår bra och växer så det knakar. På senaste TUL (tillväxtultraljud) så fick vi bekräftat att det är en flicka och en pojke. Storasyster väger för tillfället 650g, hon ville gärna visa upp sig för oss, och lillebror 550g, han var lite blyg och visade mest upp foten - skostorlek kommer han ärva av pappa i alla fall. Det är två vilda bebisar som befinner sig i magen och speciellt lillebror sparkas riktigt ordentligt. Trots att han ligger med ryggen utåt och alltså sparkar mer inåt så rör sig magen med hans sparkar, det ser så roligt ut. Annars så mår de bra och allt har sett bra ut.
På kontrollen hos barnmorskan så fick vi lyssna på hjärtljuden, vilket var helt fantastiskt. Hon mätte också magen och måttet motsvarar en enling i vecka 30, jag var i vecka 24+ (v. 25) på kontrollen. Man kan ju verkligen undra vart det här ska sluta.
Jag är sjukskriven nu på heltid från jobbet pga sammandragningar och foglossning. Kan knappt röra mig vissa dagar. :( Som tur är har jag min fina man som kan hjälpa mig. Varit sjukskriven i snart tre veckor så börjar vänja mig vid det. Var lite svårt i början men det viktigaste är ju att bebisarna mår bra, det är för tidigt för de att komma nu.

Det börjar bli dags att flyttpacka nu också. :D Men det får jag berätta om senare. Nu ropar sängen.

<3

Bilderna nedan är från senaste TUL.
Magbilderna är från v. 22 vs v. 26 (alltså denna vecka).

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sanna Narancic

Mamma till tvillingarna Oliver och Ella <3 Gift med min fantastiska man Miki.. Det här är delar av vårt liv. :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela