Sanna - Mitt i livet

Tillbaka i Split

Publicerad 2007-08-04 16:59:32 i Allmänt,

Jahapp.. sa var man tillbaka i split igen da..

Det har varit en trevlig vecka =) Hamtade bilen pa mandag morgon.. en Kia Rio. Ganska stor bil for min del.. hade hellre velat haft en liten "Sanna-bil" =)
Stadskorning i kroatien ar livsfarligt. Var radd anda tills jag kom ut pa motorvagen och dar var det bara att tuta och kora =) Snacka om att grabbarna i de andra bilarna blev forvanade nar de blev passerade av en tjej.. haha.
Nar jag akte av motorvagen i Zadar blev jag plotsligt nervos.. haha. Har ingen aning varfor, men sa vart det i alla fall. Hittade vagen till Pridraga som att det var igar jag var dar. =)
Det var helt underbart att traffa alla igen. Vadret var inte det basta under tiden jag var dar.. Det borjade blasa "bura" samma dag jag kom. Men det var inget som storde mig.
Matijas och Martinas lilla Lana ar helt underbart sot och det var sa roligt att fa se henne. Och hon var sa liten.. fast hon ar sju manader redan.

Marija och Ana har varit alldeles underbara under veckan. Och vi har badat och bara tagit det lugnt. Var i stan i Zadar under mandagskvallen och fikade och tittade pa stan. Vi var pa tva cafeer, om man nu kan kalla de det, som var jatte "fina" i brist pa natt annat ord.
Veckan fortsatte med avkoppling och det har varit alldeles undebart! =)
Halsade pa hos Margita och Peter ocksa.. ville bara ga och saga hej. Huset har blivit sa fint darnere.
Mycket andringar har de lyckats med. Gillade "Sverige-rummet" =)

I torsdags sa rattade jag mot Vodice och spenderade natten dar. Det ar ocksa en helt underbar stad med mycket fest. Jag holl mig dock fran festandet och drack bara nagra breezers pa ett cafe. Lyckades hitta ett jattefint rum med egen balkong for ca 15 euro. Inga pengar alls jue.
Hemresan till split var inte lika rolig dock. Lyckades villa bort mig som jag sa ofta gor nar jag ar ute och snurrar och krockade nastan med en annan bil. Lyckades bli ordentligt skramd. Usch, inge roligt alls.
Marjan och Ivana pa agenturen som jag hyrde bilen av fixade ett rum at mig for resten av tiden har i split.. Men nanting blev fel nar de bokade sa for samma pengar som rummet kostar mig sa far jag bo alldeles ensam i en lagenhet i tva dagar.. =) Inte mig emot. Lagenheten ar enkel, men det kanns som en frihet anda pa nagot satt.. Mer "riktigt"..

En vecka kvar nu av semestern.. Tanker njuta av varje sekund! =)
Tiden gar sadar lagom fort just nu och egentligen sa vill jag inte komma hem. Saknar mina vanner och min familj, men jag trivs har.. Och de kan jue faktiskt komma hit och halsa pa mig.. ;)

Vi far val se.. allt kan jue faktiskt handa. =)

Velika pusa ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sanna Narancic

Mamma till tvillingarna Oliver och Ella <3 Gift med min fantastiska man Miki.. Det här är delar av vårt liv. :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela