Sanna - Mitt i livet

Orka..

Publicerad 2007-06-29 18:23:11 i Allmänt,

Hur kan man vara så trött??

Inne på min tredje Redbull idag och ingenting händer.. Har nog blivit immun mot de.
De har blivit ett dagligt måste för mig eftersom det är det enda sättet att få i mig den dagliga dosen koffein som jag behöver.. Den har helt enkelt blivit min bästa vän.. Haha.

Men som sagt.. idag händer ingenting! Inte blir det bättre av att det bara droppar in nån kund lite då och då.. Man hinner bli alldeles för seg där i mellan.. Hellre att man jobbar fullt ut nästan hela tiden. Då är man slut för att man gjort nånting.. det här känns bara alltför segt.

Fan va irriterad jag är på vården här i stan! På Akuten, på Vårdcentralen.. På Allt!
Är man inte döende och kanske har ett ben som sticker ut genom huden så kan de inte hjälpa en!

Orkar inte dra hela historien men i korta drag så har jag eksem som många gånger kan utvecklas till infektioner osv.. nu hade jag en infektion för ett tag sen och upptäckte att mina små utslag börjat likna det jag hade tidigare.
För att lugna ner mig så uppsökte jag akuten och tänkte att om de kanske hade tid att titta på det kunde lugna ner mig lite.. (en sån här sak kan vara väldigt påfrestande på psyket) trots att det satt flera sköterskor och läkare bakom henne i luckan så tittade hon på mig som att jag skulle vara från mars eller nått. "Du får ringa till din vårdcentral imorgon.." sa hon bara.. Sagt och gjort.. "Nej, här har vi ingen som kan titta på det för ögonblicket.. Gör såhär att du går till apoteket och visar upp det så kan de nog hjälpa dig.." Jahapp.. så jag gick till apoteket, förklarade hur det hela låg till och apotekaren, en jättegullig kvinna, bara skakade på huvudet och sa att hon inte förstod hur de tänkte.. Men hon hjälpte mig i alla fall och hon lyckades lugna ner mig väldigt mycket..
Nu har utslagen nästan försvunnit.. och ingenting är tackvare någon läkare iaf.
Det här är en av de sakerna som är mycket påfrestande med att ha eksem.. det är inte många som tar en på allvar och verkligen förstår hur mycket problem man kan ha..
Folk tror inte att man kan vara ledsen för några små utslag.. men när man har levt med det hela sitt liv så blir det tillslut en jobbig sak!

Jaja.. skitsamma.. vården funkar inte alltid här i stan.. men ibland kan den göra under!

Nu har jag fått tiden att gå lite till..
Mamma kommer snart med bilen och då ska jag hämta ut mitt alldeles egna körkort!! =)
Så nu ska jag ta en cigg och sen ska jag städa..

Trevlig helg!

Pusa ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sanna Narancic

Mamma till tvillingarna Oliver och Ella <3 Gift med min fantastiska man Miki.. Det här är delar av vårt liv. :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela