Sanna - Mitt i livet

Tankar..

Publicerad 2007-09-14 17:49:51 i Allmänt,

Annu en vecka har gatt och som vanligt har den mest bestatt av jobb..

Pa tisdagen var jag pa smygpremiaren av nya restaurangen Centro som oppnar i Rollings gamla lokal.
Det var jattetrevligt. Det var sa otroligt fint dar inne och maten var god.. men det basta med hela stallet var deras DRINKLISTA! =) Du kan inte hitta nan liknande har i stan.. Den hade verkligen allt! Och det kandes som att jag satt pa en coctailbar nanstans i Kroatien nar jag laste igenom den. Massor med goda saker.. Just den kvallen blev det otroligt goda Frozen margaritas.. Tog en evighet att dricka.. =) Paminner sa mycket om sommaren och jag njot till tusen! Kommer nog bli en del kvallar som man spenderar dar.. ;)

Igar blev det en liten fika med tjejerna.. Alltid lika trevligt att bara snacka lite skit och ta det lugnt. Skjutsade hem Sara och vi blev sittande i bilen i over en timme och bara snackade. Sa skont att ha henne hemma igen! Saknat henne sa otroligt mycket..

Jobb ikvall igen.. Vet inte om jag tycker att det ar skont eller inte..

Bara tva veckor kvar nu innan jag ska aka till Holland.. Skont ska det bli att komma ivag! =)

Humoret ar upp och ner och jag ar forvirrad som fa.. Vet fortfarande inte riktigt vad det ar som tynger mig..
Mycket har hant.. Mycket tarar, svek och sorg.. men ocksa en del gladje och skratt som hittat sig igenom det daliga.
Tankarna snurrar runt som i en karusell och en sak som jag fortfarande forundras over ar: VAD ar det som driver manniskor till att sara och svika de som pastar sig alska? Varfor gor man nan man bryr sig om illa?

Ett alltid lika aktuellt amne och ett av de sveken som maste vara varst ar val anda otrohet..
Vad driver en manniska till att vara otrogen mot nagon annan? Det maste jue vara nagot som inte star ratt till i en relation om man valjer att dela nagot sa intimt med nagon annan an sin partner.
Jag sjalv har aldrig varit otrogen for jag vet att jag aldrig skulle kunna forlata mig sjalv.. Tank att behova leva med vetskapen att man svikit nagon som man, sager sig, bry sig om. En annan orsak till att jag aldrig varit otrogen ar att jag aldrig kant att jag behovt vara det.
Och "den andra kvinnan/mannen " da..? Vad har den for en roll i det hela? Det ar klart att man inte kan raknas som oskyldig.. Man ar jue anda en del av faktorn. Men tank om man blivit vilseledd? Raknas det da som en formildrande omstandighet? Som "den andra kvinnan/mannen" kanske du inte alltid gor ett medvetet val att vara en del till nagot som inte ar ratt.. Men den som ar otrogen valjer jue faktiskt att svika sin "alskade". Om man kanner en san attraktion for nagon annan ar det inte dags att borja rannsaka sig sjalv och relationen man ar i?
Det finns mycket man kan saga i detta amne, men aldrig nagot som man blir klokare av..
Jag har aldrig behovt kanna efter hur det kanns att bli sviken pa det sattet.. Men vad vet jag? Mojligheten finns jue faktiskt att nagon som jag varit med, och litat pa, svikit mig.. utan att beratta! Och DET ar jue ocksa en feg sak!
Kan du inte sta for vad du gjort och ta konsekvenserna for ditt handlande sa lat bli att gora nagot overhuvudtaget!

Nehe.. Nu vart det lite val seriost.. Ta en cigg kanske..

Cao

Kommentarer

Postat av: caroline =)

Publicerad 2007-09-18 20:29:27

fram med sanningen själv!!!!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sanna Narancic

Mamma till tvillingarna Oliver och Ella <3 Gift med min fantastiska man Miki.. Det här är delar av vårt liv. :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela