Sanna - Mitt i livet

Goda dagars magi

Publicerad 2008-08-22 16:20:04 i Allmänt,

Så sitter man här i butiken nere på stan igen..
En och en halv timme har förflutit av dagens arbete.
Verkar som att det kan bli lite mer jobb framöver, vilket jag absolut inte tackar nej till.
Pengarna behövs jue och medans jag söker annat så kommer det väl till hands med lite arbete på annat håll.

Just nu sitter jag här, alldeles ensam, och funderar över livet..
Jättebra tillfälle när man jobbar! ;)

Hur många gånger har jag sagt det här den senaste tiden..??
Men när man börjar tänka tillbaka på sitt liv så är det egentligen ganska sjukt hur mycket man hunnit med.
Eller vad man gått igenom, hur mycket folk man träffat.. Vissa som man fortfarande träffar och andra som man nästan glömt bort att man någonsin haft en kontakt med.
Ibland så känns det som att det inte alls var längesen man var där mitt i kaoset när man var 14 år (t.ex).
Men börja räkna och du upptäcker att det nästan är 10 år sen..

Konstigt nog känner jag mig jättegammal..
Samtidigt som jag känner mig som ett litet barn ibland som inte alls vill ha ansvaret som ligger över ens axlar från den dagen man blir myndig.
Jag kan inte förstå att jag som 14-åring verkligen kunde påstå att jag var vuxen och kunde ta hand om mig själv..
Vad tänkte jag med?
Jag vet mycket väl att jag idag har en ganska blandad personlighet..
Jag kan vara vuxen och seriös men samtidigt barnslig.
Ibland kan jag bara känna mig så liten och jag älskar den där känslan av att krypa upp i en beskyddande och trygg famn.
Att bara inte behöva tänka på alla måsten och alla bekymmer..
Samtidigt kan jag också ha ett stort behov utav att kunna vara den starka som också kan ta hand om ...(?).

När jag tänker tillbaka på allt som hänt i mitt liv och ser på mitt liv, hur det ser ut, idag..
Då funderar jag på hur det hade sett ut om jag kanske gjort ett annat val någonstans på vägen.
Men hade jag då träffat de här människorna som jag träffat, vissa utav de som spelar en viktig del i mitt liv..??
Hade jag varit en helt annan tjej än den jag är idag?
Jag har svårt att tro att det skulle vara så..
Visst kan jag känna att det som hänt har varit jobbigt och det hade varit skönt att slippa vissa delar.
Men de händelser har jue också format mig till den människa jag är idag.

Frågan är om det verkligen är en bra människa?

Jag hörde Petters 'Goda dagars magi' på Ztv häromdagen, fastnade starkt för den..
Förstå att det är 10 år sen han slog igenom med 'Mikrofonkåt'.
På 10 år har det hunnit hända mycket..






Kommentarer

Postat av: P

Publicerad 2008-08-22 21:25:10

Erfarenhet är det som avslöjar för oss att vi har slutat med ungdomens misstag för att begå ålderdomens ~Sa någon klokare än mig ;)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sanna Narancic

Mamma till tvillingarna Oliver och Ella <3 Gift med min fantastiska man Miki.. Det här är delar av vårt liv. :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela