Sanna - Mitt i livet

Komma på en rubrik..

Publicerad 2008-08-20 00:21:10 i Allmänt,

Vad har jag haft för mig idag?

Inte så mycket nytta, tyvärr.. Men det har varit trevligt i alla fall. :)
Mötte upp Malin på stan och vi gick in för att prata med min förra chef (godisaffären).
Jag behöver pengarna, han behöver hjälpen.. alltså fick jag jobb tre dagar denna vecka = Välbehövligt! :)
Dessutom var jag inne i den andra butiken och lämnade in CV, de skulle höra av sig om det blev nått..
Hoppas kan man jue alltid, skulle inte sitta så fel. :)

Jag och Malin tog en fika tillsammans med Srce (Aleks) på 21:ans kafé.
Trevligt att sitta ner och prata med honom också ibland, det är jue mest spring på honom annars när han jobbar.
Blev dessutom en fika på Wayne's då Malin behövde någonstans hon kunde tjuva lite ström för att ladda batteriet till mobilen.. Haha
När magen började kurra bestämde vi oss för att åka ut till Tuna Park för lite mat på Basilica, vi fick sällskap av Malins kompis Bonnie.
Har nog aldrig suttit där så länge som vi gjorde idag.. Kändes som vi hade tusen saker att prata om.
Trevligt var det och maten smakade bra som vanligt.. :) Kul att träffa alla på Basilica också och verkligen få en chans att prata med alla.

Efter middagen i Tuna så åkte jag in till stan för att hälsa på på Harrys.
Träffade älskade Tom där.. Alltid så roligt att träffa honom, speciellt när det inte blir så ofta.
Blev sittande med de ett tag.. Skrattade så jag höll på att tappa andan!! :)
Det här med medelmåttet kan diskuteras i år och dar.. Haha

Hämtade lillebror från replokalen och sen kom vi hem..

Tänkte att jag skulle försöka trötta ut mig själv, men det har inte gått så bra.
Ska jue upp tidigare än vanligt imorn eftersom jag börjar jobba 09.45.
Vilket i sig inte är tidigt, men när man inte lyckas somna förrän sent och sen har vant sig vid att sova länge..
Då kan det bli jobbigt.. Men det är bara att bita ihop.

Vet att jag har virrat till mina tankar ganska så rejält i bloggen de senaste dagarna.
Med prat om jobbsökande och flytt till Norge osv..
Men jag tror att jag har bestämt mig för att inte åka någonstans.
Inte dit och inte nu i alla fall.
Jag har bestämt mig för att stanna här hemma och ta tag i vardagen på en gång.
De flesta säger att man kan ta tag i vardagen vid ett senare tillfälle, men orkar man verkligen hålla på och hatta omrking?

Jag fyller 23 år i år.
Jag känner mig, konstigt nog, gammal!!
Folk man har runt omkring sig flyttar ihop med sina respektive, skaffar barn och gifter sig.
Jag vill också ha allt det där..
Den där tryggheten som man bara kan bygga upp själv först, innan man delar den med någon annan.
Men vad har jag för framtidsplaner egentligen??
Jag vill bara vara lycklig.. Sådär löjligt lycklig som man kan vara ibland. :)
Fast inte hela tiden heller.. Jag vill ha motgångar, jag vill ha bråk, jag vill ha allt det där som hör ett liv till..
Kan man få det på en gång? Kanske hemkörning..?
Hej, jag skulle vilja beställa ett fullfjädrat liv med allt som ingår.. Kan ni komma om 10 min?
Gud va skönt det skulle vara!
Men så funkar det jue inte riktigt.. men en skön tanke i alla fall.
Livet är inte en dans på rosor och verkligen ingenting kommer gratis. Vill du ha nått får du också kämpa för att få det.
Jag är beredd att kämpa.. men det skulle vara skönt med en liten knuff i rätt riktning.

Om du har en aning om vart jag kan få den så går det jättebra att höra av sig..

Nu ska jag lägga huvudet på kudden och glömma mig bort i boken jag läser.
Får se om John Blund kanske vill ära sig med sin närvaro inom den närliggande framtiden.

Laku noc,
Sanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sanna Narancic

Mamma till tvillingarna Oliver och Ella <3 Gift med min fantastiska man Miki.. Det här är delar av vårt liv. :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela