Sanna - Mitt i livet

Orlando..

Publicerad 2008-12-11 05:21:26 i Allmänt,

TId här; 22.42

Har en massa tid över innan David kommer och hämtar mig så jag tänkte att jag kan berätta om resan till Orlando. :)

Vi åkte innan lunchtid i söndags och var uppe i Orlando runt 14.
Pojkarna uppförde sig väldigt bra under bilresan, vilket gjorde mig glatt överraskad.. Men som med alla barn så fick pappa John frågan 'Hur lång tid är det kvar tills vi är framme?' ungefär en miljon gånger! Haha.
Vårat hotell, som var ett Holliday Inn, var bokstavligt talat bara över gatan från Universal Studios område. :)
Bästa med familjen Virtue är jue att de väljer att ta sk Valet parking, alltså där man bara lämnar av bilen så får någon annan parkera bilen åt dig, vilket betyder att vi inte behövde leta efter parkeringsplats en enda dag! Helt underbart!

Området är uppdelat i två olika parker; Universal Studios och Islands of Adventure.
Söndagen spenderade vi på Universal Studios där de flesta attraktioner är inomhus och i 3D och 4D, med simulatorer (eller vad det nu heter, haha). Vi gick igenom de flesta utav de och det värsta var att jag blev faktiskt riktigt illamående av de.. Haha. Men det är bara för att man måste titta på en stor bild och så rör sig vagnen samtidigt. Det är det som gör mig snurrig.. Speciellt Simpsons! Jag vet att jag är konstig.
Det blev också en show med Beetlejuice där han och hans vänner (bla Dracula, Frankensteins monster och hans fru) var med och sjöng. Jättesköna låtar och det var roligt att se.
Vi gick och såg Fear Factor Live där två par tävlade mot varandra och drack en milkshake av maskar, sur mjölk, rutten fisk och nånting annat som jag inte kommer ihåg vad det var. Det paret som vann skulle få ett jättefint pris! :)
Priset var två kaffekoppar där det stod att 'Jag har ätit mask..' eller nått liknande! Förstå vad arg man skulle vara!!
Helt sjukt jue.. sen så var det några som tävlade och gjorde en massa dumma saker som jag aldrig skulle ha vågat.
Priset var jue bara äran. På tv så vinner man jue i alla fall pengar!!
Vi avslutade dagen i parken med att vara i den delen för barnen.. Där pojkarna åkte Hacke Hackspetts berg-och dalbana typ 10 gånger på raken. Snacka om att de sprang fram och tillbaka. Haha
Middag på McDonalds där pojkarna lekte av sig ännu mera och när vi kom tillbaka till hotellet så slocknade de inom 45 minuter!! Både jag och John var helt överraskade.
Jag var också helt slut med tanke på att jag inte fått mer än 4 timmars sömn under natten, så jag låg också i säng innan klockan 22. :) Skönt var det!!

Vaknade på måndagsmorgonen av att Bret kom in i mitt rum vid 09.
Då hade alla andra redan ätit frukost osv.. Johns bror Van hade också dykt upp under natten och gjorde oss sällskap.
Det blev den andra parken denna underbart fina dag! Solen sken och det var varmt och skönt vill jag lova!!
Islands of Adventure är den delen av Universal Studios där alla berg-och dalbanor finns men också en massa andra roliga karuseller. :) Det var bestämt att det skulle vara en 'blöt dag' med tanke på att det finns ganska många karuseller där man blir alldeles dyblöt!
Och ja.. man kan väl säga att det var blött! :) Vi åkte alla vattenkaruseller, (alla som slutar med ett stort 'Splash') alla berg-och dalbanor och jag skrek och skrattade så mycket att jag tappade rösten, mer eller mindre! Haha.
Läskigast var det nog att åka berg-och dalbanorna! I alla fall första gångerna. Med tanke på att de går upp och ner och man hänger löst med fötterna på den ena. Men det var så kul så vi åkte flera gånger på raken! Man blir lite snurrig men det får man väl tåla! ;)
Jag spenderade lite tid tillsammans med J.J och Bret medans de andra åkte andra karuseller och vi var i det mysiga Dr. Seuss Landing med Cat in the Hat och Grinchen!
Halva nöjet är att se de här pojkarna bli alldeles överlyckliga över vissa karuseller! :)
Vi har ätit kanelstänger (Churros), kringlor.. ja allt man kan tänka sig mer eller mindre.
Pojkarna har verkligen kunnat bete sig och varit så glada och tackat för allt de fått osv.. så kul att se.
Kvällen avslutades på McDonalds igen.. där barnen åt! Inte jag! :)
Men de fick leka av sig och jag bjöd de på glass medans Van var ute och jagade middag för oss vuxna och John var på hotellet och fick lite jobb gjort, tror jag. :)
Jag åt kyckling till middag på hotellet och sen låg jag i sängen strax efter 21, helt slut igen.

Vaknade 06.30 igår morse av att Bret lekte.. Han sov med mig den sista natten.
Men han var så snäll och lekte en stund och sen kom han och la sig en stund med mig i sängen och så var vi uppe igen vid 08 eller nått sånt.
John och Van hade tänkt vara lite smarta då Bret vaknat den första natten redan vid 03 och inte velat somna om.
Han hade hoppat på sin farbror i ett x antal timmar. Så de var lite förvånade att han varit så snäll mot mig!
Det är inte jag.. ;)

Igår gjorde vi om allt som vi gjort under de andra två dagarna..
Så vi började på Unversal och gick sedan över till Islands of Adventure. Det var verkligen jättevarmt igår! Fast det var molnigt.. men det var fuktigt!! Så det blev en blöt dag även igår!
De är så otroligt roliga de där vattenkarusellerna.. Åkte flera gånger eftersom vi redan var blöta! :)
Det regnade ca 5 min mot slutet av dagen, men annars har vi haft toppenväder!!
Bilresan hem var väl mindre trevlig kanske. Pojkarna bråkade och skrek så mycket att det räckte och blev över för alla tre dagar de varit snälla och betett sig.. :( Det var skönt att komma hem i alla fall.
Jag var jättetrött igår och slocknade så fort jag la huvudet på kudden.

Idag är jag som sagt ganska mörbultad och ont gör det i fötterna och ryggen och lite allstanns..
Men det får man väl också tåla. Men tre dagar i en nöjespark kan verkligen knäcka en!! Haha. Det trodde jag aldrig!
Har haft så himla roligt i alla fall. Tycker om att vara på Universal. Det finns så mycket roligt att titta på.
Tyvärr så var jag jue med John och Van, två herrar som blir som barn när de går i parken, så det fanns inte så mycket tid till att ta bilder.. Det blev mest på barnen när man fick tiden till det. Haha.
Men lite grann fick jag i alla fall.. De finns alla i min låsta bilddagbok.. vill du ha lösenordet?
Fråga.. :)

Den mysigaste attraktionen vi var på var i alla fall E.T! Där man ska hjälpa E.T att rädda hans planet så man åker runt på en cykel! Den är så himla mysig!! Och mot slutet så tackar E.T för hjälpen och säger allas namn. :)
Man får nämligen lämna namn för att man ska få ett pass för den planeten man ska till innan man hoppar på den här cykeln och jag sa att jag hette Sanna.. Men(!) när vi åker ut så säger den att jag heter Candy!
Nu till min fråga; Hur likt är Sanna och Candy?? Alla vred sig av skratt när vi åkte ut!

Nej, nu ska jag fortsätta med mitt..

Pusa,
Sanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sanna Narancic

Mamma till tvillingarna Oliver och Ella <3 Gift med min fantastiska man Miki.. Det här är delar av vårt liv. :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela