Sanna - Mitt i livet

Torsdag 28/2

Publicerad 2008-02-28 22:37:08 i Allmänt,

Det har varit en konstig dag på jobbet idag..

Telefonen har knappt ringt, det tog en timme och en tjugo minuter innan jag fick mitt första samtal.. Men jag har haft en massa mejl som jag svarat på. Och det har varit en massa fall som inte har varit de lättaste, mycket förvirringar och många samtal hit och dit.

Man kan snacka om att jag har varit förvirrad idag.. När jag har ringt kunderna har jag försökt ringa till deras faxnummer! Signalerna går som vanlig och helt plötsligt börjar det pipa! Blev helt skrämd när det hände.. Och det var inte så att det hände EN gång.. utan jag gjorde det ett par gånger! Och blev lika skrämd varje gång när det började pipa! Sån typisk "Sanna-grej" att göra.. haha

Jag undrar egentligen hur killar ser på simultanförmågan.. Tom drog en sån himla skön grej idag..

Han kommer gåendes och helt plötsligt hostar han till och får en sån skräckslagen blick i ögonen!
Jag, oroligt; Tom vad hände?
Tom; Jag försökte svälja och andas samtidigt, då satte jag i halsen.. Simultanförmåga är inte riktigt min grej!

Haha.. Vem fan kan svälja och andas samtidigt?? Jag försökte mig på det, men inte fan lyckades jag med det!
Tror nog inte det har så mycket med simultanförmågan att göra! Men det var så sött!

Torsdag idag, vilket betyder kvällsöppet på stan!! Gick ner med tron att jag skulle komma hem med en massa påsar, men tji fick jag! Hittade inte mycket som jag tyckte om.. och jag hade ingen ork att gå runt och titta på allt.. så jag strosade mest..

Har hittat min nya bästa vän i alla fall! En Kodakmaskin! En sån där maskin som man kan stoppa in minneskort och cd-skivor i och sen framkalla sina kort på en gång.
Den stod där så söt och fin och jag var bara tvungen att gå fram och pilla på den.. :)
Det fanns ett val för mobilkamera så jag var tvungen att testa den.. Man för över bilderna från telefonen via Bluetooth eller infraröden så kommer de in i maskinen! Förde över fem bilder och framkallade de. :)
Man får köpa ett kort som är som ett förbetalt telefonkort med valörerna 2.50, 10,15 eller 20 euro! Jättebra jue! :)
Inte för att det blir så himla bra upplösning på bilderna när man tar de med kameran från mobilen, men så dåliga blev de faktiskt inte.. Blev lite förvånad faktiskt! :)

Förresten så har jag upptäckt idag, mer än någonsin, hur dåligt mitt svenska ordförråd har blivit.

Förstod inte ens att en NÄTADAPTER är det som man sätter i kontakten för att den ska få ström!
Men nu vet jag det! :)

Sykesparty imorn då.. Börjar redan klockan 17.. slutar jobba 18! Gratis dricka och lite tilltugg antar jag.
Karaoke och någonting som de kallar för Drive-in show! Ingen aning om vad det är.. Men det ska bli intresant! :)

Nu ska jag gå och vara lite social!

Puss och kram
/Sanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sanna Narancic

Mamma till tvillingarna Oliver och Ella <3 Gift med min fantastiska man Miki.. Det här är delar av vårt liv. :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela