Sanna - Mitt i livet

Lördag 21/6

Publicerad 2008-06-21 14:02:03 i Allmänt,

Faaaaan, hur kunde det gå så illa igår??
Kroatien skulle jue vinna den matchen.. inte Turkiet!

Jag mötteupp Zoltan, Henrik och Jan-Albert på nån liten Belgisk pub nära Dam Square, ett ställe där de brukar vara på fredagar efter jobbet.. Vi hade en trevlig stund där, men helt plötsligt bestämmer sig Zoltan för att börja sin semester ett par timmar tidigare. Han ska alltså lifta till typ Prag och skulle ha börjat sin färd imorse, men han hade packningen med sig och bestämde sig för att det var dags att åka.
Så det blev vi andra tre kvar..

Vi gick tll ett ganska mysigt ställe som heter St Paul, ligger typ mellan en massa hus vid Dam Square, svårt att förklara.
Men i alla fall, vi bänkade oss där för att se matchen..
Fy fan, jag höll på att hjärattack femtioelva gånger om och jag har skrikit så mycket att jag knappt har en röst kvar.
När Kroatien äntligen gjorde sitt mål i förlängningen så kände jag mig lättad, men man hann jue för fan inte ens reagera över det hela innan det stod 1-1..
Jag vet inte, men någonstans in i matchen förstod jag nästan att Turkiet skulle vinna allt.
Det var en alldeles för jämn match..
När det verkligen stod klart att Turkiet hade vunnit blev jag själv överraskad över att jag faktiskt kände mina egna tårar tränga fram.. Helt sjukt, jag ska väl inte reagera på det sättet när det kommer till fotboll!
Men det gjorde jag.. haha

Vi drack upp vårat dricka och sa hejdå..
Jag var hemma i sängen strax innan 01,kände mig inte på nå större festhumör.

Jag vaknade till vid 6.30.. ska jag till jobbet tänkte jag och fick nästan lite panik.
Sen kom jag på att det faktiskt var lördag och somnade om..
Vid 9.30 fick jag ett sms från Jan-Albert som bjöd in typ hela DYMO-gänget för att kolla fotbollen hemma hos honom ikväll. Det skulle jue inte vara så fel, men jag hoppas på att tjejerna ska orka göra nått ikväll när de kommer hem.
Så jag väntar lite på att svara på Jan-Alberts meddelande.
Efter det meddelandet så var det nästan så att jag inte kunde somna om.. men det gick tillslut.
Vaknade nu vid 13 och kände att det var dags att gå upp.

Det är lite skumt väder ute idag.. Typ solen skiner, men det är mulet.
Verkar som att det är ganska varmt ändå..
Har ingen aning om vad jag ska ha för mig under dagen.. Det känns inte som att det kommer att bli så mycket.
Det hade varit skönt om luften ute hade varit frisk, men det känns som att den är ganska tung och kvav istället.

Fan fan fan fan fan!! Hur kunde det gå så snett?

Puss och kram
/Sanna
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sanna Narancic

Mamma till tvillingarna Oliver och Ella <3 Gift med min fantastiska man Miki.. Det här är delar av vårt liv. :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela