Sanna - Mitt i livet

Myskväll..

Publicerad 2008-03-14 23:18:06 i Allmänt,

Med mig själv..

Jag är alldels ensam hemma i denna stora lägenhet..
Baby är på pokerkväll med sina vänner, Karolina är i Utrecht hos Fransmannen.. hon har varit sjuk väldigt länge och det verkade inte som att läkarna här i Amsterdam ville hjälpa henne så hon åkte till staden som inte ligger alltför långt härifrån och läkarna där konstaterade att hon har en allvarlig infektion i båda njurarna! Inte så bra! Så Fransmannen tar väl hand om henne därborta. :)
Veronica är hos Susy och Serena som har "inflyttningsfest" ikväll.. Det hade varit trevligt att gå dit, men jag orkade inte fixa iordning mig!
 
Jag gick ner till Videobutiken och handlade lite cola och annat gott för kvällen! Trodde min kropp skulle gå sönder bara av den lilla promenaden. Men det var jätteskönt väder ute, skönt att få lite frisk luft.
Jag ligger på soffan och slötittar på tv.. Patrioten går just nu. Konstigt att se Heath Ledger när man vet att han inte lever längre.. Får se hur länge ma orkar vara vaken.. Men jag har en känsla av att det blir till att sussa på soffan inatt! Den här lägenheten är faktiskt jättestor när man är ensam.. Haha

Det blev inge flytt in i det nya rummet idag! Har känt mig alldeles för dålig för att orka vara uppe.
Imorn Måste jag flytta.. Så det blir till att börja städa det nya rummet och sedan släpa in alla saker. Det är jue inte långt och jag har väl inte så mycket saker! Men när man inte mår bra blir det en ansträngning.
Måste köpa galgar nu när jag får en garderob! Förstå hur glad jag känner mig för att jag äntligen, efter två och en halv månad, ska få en garderob att ha mina saker i. Snacka om att man verkligen har haft ett i-landsproblem! :) Men nu är det slut på det! Ska man bara skaffa sig alla de där små sakerna som gör ett rum lite mer personligt. Kunde inte få med mig fotoramarna hemifrån.. var alldeles för rädd för att de skulle gå sönder.
Det kanske verkligen är dags för en tripp till IKEA.. Det är jue snart lön igen! :)

Karsten får snart flytta in i sin nya lägenhet.. En studio på 30m2, med kanalutsickt. Jag har inte sett den än, men baby säger att den är jättefin och mysig. Han vill att jag ska hjälpa honom med att inreda den så att det blir fint och mysigt. Han är jätteglad och exalterad över att han ska bo i något alldeles eget, nått han inte behöver dela med någon annan. Så nu har vi massor med småpill framför oss. :)

Jag fick mitt OV-kort idag.. Kortet som ger fria resor över hela Holland med buss, spårvagn och tåg! :) Vill jag åka till Tyskland t.ex så får jag åka gratis ända fram till gränsen mellan Holland och Tyskland. Sjukt bra! :)
Så nu ska jag försöka ägna en del helger till att göra små utflykter och utforska landet Holland! Det ser jag fram emot. När värmen kommer lite mer ska jag ta utflykter till stranden! Den där fina, där jag var i höstas. :)

Jaja.. ska väl återgå till tv:n

Sov gott
/Sanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sanna Narancic

Mamma till tvillingarna Oliver och Ella <3 Gift med min fantastiska man Miki.. Det här är delar av vårt liv. :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela