Sanna - Mitt i livet

Eurovision 2..

Publicerad 2008-05-22 23:43:50 i Allmänt,

Ännu en semifinal avklarad.. :)
Vad ska man säga om denna då? Hmm..

Höll nog lite högre standard än den i tisdags skulle jag nog vilja påstå.
Men idag höll jag på att skämmas till döds och skrattade ihjäl mig åt vissa av framträdandena.

Favoriterna idag då?
(Bara i den ordningen de kom under tävlingen)

Island - Låt som gjorde en jätteglad jue. Uppåt och mycket fart. :)
Ukraina - Skön på något underligt sätt
Albanien - Låten var jättefin, men sången lite falsk.. Speciellt under refrängen. Säkert jättebra på skiva.
Schweiz - Italienska är jue så fint
Kroatien - Satt bara och log under hela tiden. 75 cent är min nya idol! :)
Danmark - För vissa här hemma så var det en av de tråkigaste låtarna, men den gjorde mig glad. :)
Georgien - Tyckte bara den var jättefin.
Makedonien - Skönt gung i låten, bra sång
Portugal - Jag grät.. behöver jag säga mer?

Och sex av mina favoriter gick jue också till finalen så det gjorde mig glad! :)

Jag har inte, som större delen av Sverige, hört Charlotte Perellis låt så många gånger att jag velat kräkas på den, men kan inte påstå att jag tycker speciellt mycket om den..
Här i Holland så nämnde de Holländska kommentatorerna Charlotte Perelli och Botox i en och samma mening.. Det kan aldrig vara bra.. Haha.
Förstod att hon skulle gå vidare.. här trodde de inte på mig, men det visade sig att jag hade rätt..
Hade kunnat vara en rik kvinna om de hade vågat sätta emot. ;)

Tjeckien var ett skräckexempel och hade de gått vidare hade jag inte tittat på finalen på lördag.
Men just nu ser jag fram emot en kväll med lite god mat, något annat gott och tv:n som sällskap! :)

Det enda jobbiga var att jag bad snällt tidigare idag att jag skulle få titta på tävligen ikväll och det är klart att jag skulle få det. Det var jätteskönt första halvan av programmet.. Sedan störtade den Franska orkanstormen, i form av JB och Yann, in genom dörren. Då var det inte lika lätt att njuta längre.. :(
Det är det som är jobbigt med att bo flera stycken såhär i en lägenhet.. Det finns inte mycket till privatliv.

Jag har redan utropat lördagkväll till Eurovisionkväll och bett om att få titta på det utan en massa stoj och bök!
Får väl se hur det går med det.



Fick sms av Carro idag också.. vilket gjorde min hemlängtan och mitt redan lätt deppiga humör ännu värre! :(
Alltså, det var jue jättekul att få sms från henne, men det gör jue att man saknar alla ännu mer.

Vet inte vad det är med mig den här veckan..
Känner mig bara så låg, opeppad, omotiverad och orkelös. Känns aldrig som att tårarna är långt borta direkt.
Vet inte vad man ska göra för att det ska bli bättre..??

Imorn är det Sykesfest igen..
Tydligen så ska det vara en DJ, massa musik från olika stilar och även en magdansös som ska komma och uppträda.
Får se om de har tänkt över det här med mat den här gången..
Förra festen var det jue bara en massa tilltugg och en herrans massa alkohol.
Vet inte om jag skrev det.. men ni kan jue tänka er hur den festen slutade! Haha

Jaja.. dags för sängen snart.

God natt
/Sanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sanna Narancic

Mamma till tvillingarna Oliver och Ella <3 Gift med min fantastiska man Miki.. Det här är delar av vårt liv. :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela